UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

El marketing sensorial: una aproximación al mundo del retail español

Author
Yagüe Guillén, M. Jesúsuntranslated; García Gumiel, Cristina; Molinillo Jiménez, Sebastián; Gómez Suárez, Monicauntranslated
Entity
UAM. Departamento de Financiación e Investigación Comercial
Publisher
Mercasa
Date
2015
Citation
Distribución y consumo 22.122 (2015): 30-40
 
 
 
ISSN
1132-0176
Funded by
Plan Nacional de I+D+i ECO2012-31 517
Subjects
Marketing sensorial; Marketing experiencial; Comercio minorista; Modelo EOR; Economía
URI
http://hdl.handle.net/10486/675110

Abstract

El objetivo de este artículo es conocer la percepción de los decisores de los centros comerciales españoles sobre la aplicación de acciones de marketing sensorial y experiencial. Mediante una encuesta personal realizada en septiembre de 2014 a 171 profesionales del sector, el análisis empírico realizado sirve para responder a las siguientes preguntas ¿Qué grado de conocimiento tienen los gestores sobre el marketing sensorial? ¿Qué acciones se están utilizando en este ámbito con mayor frecuencia? ¿Se están midiendo sus efectos? ¿Con qué herramientas? ¿Qué impacto tienen sobre los resultados del negocio según los decisores? Entre los principales resultados obtenidos destaca el notable grado de conocimiento del concepto de marketing sensorial, si bien hay diferencias en cuanto a las acciones implantadas por tipo de empresa. Asimismo, los decisores valoran notablemente su impacto en los resultados. En definitiva, consideran que la inversión en marketing sensorial resulta rentable y eficaz.
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
Marketing_García_DyC_2015.pdf
Size
4.707Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Yagüe Guillén, M. Jesús - García Gumiel, Cristina - Molinillo Jiménez, Sebastián - Gómez Suárez, Monica

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16522]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Making sense from experience: how a sustainable multi-sensory event spurs word-of-mouth recommendation of a destination brand 

    Gómez Suárez, MonicaAutoridad UAM; Yagüe Guillén, M. JesúsAutoridad UAM
    2021-05-24
  • Genetic landscape of 6089 inherited retinal dystrophies affected cases in Spain and their therapeutic and extended epidemiological implications 

    Perea-Romero, Irene; Gordo, Gema; Iancu, Ionut F.; Del Pozo-Valero, Marta; Almoguera, Berta; Blanco-Kelly, Fiona; Carreño, Ester; Jimenez-Rolando, Belen; Lopez-Rodriguez, Rosario; Lorda-Sanchez, Isabel; Martin-Merida, Inmaculada; Pérez de Ayala, Lucia; Riveiro-Alvarez, Rosa; Rodriguez-Pinilla, Elvira; Tahsin-Swafiri, Saoud; Trujillo-Tiebas, Maria J.; Bustamante-Aragones, Ana; Cardero-Merlo, Rocio; Fernandez-Sanchez, Ruth; Gallego-Merlo, Jesus; Garcia-Vara, Ines; Gimenez-Pardo, Ascension; Horcajada-Burgos, Laura; Infantes-Barbero, Fernando; Lantero, Esther; Lopez-Martinez, Miguel A.; Martinez-Ramas, Andrea; Ondo, Lorena; Rodriguez de Alba, Marta; Sanchez-Jimeno, Carolina; Velez-Monsalve, Camilo; Villaverde, Cristina; Zurita, Olga; Aguilera-Garcia, Domingo; Aguirre-Lamban, Jana; Arteche, Ana; Cantalapiedra, Diego; Fernandez-San Jose, Patricia; Galbis-Martinez, Liliana; Garcia-Hoyos, Maria; Lombardia, Carlos; Lopez-Molina, Maria I.; Perez-Carro, Raquel; Da Silva, Luciana R.J.; Ramos, Carmen; Sanchez-Alcudia, Rocio; Sanchez-Navarro, Iker; Tatu, Sorina D.; Vallespin, Elena; Aller, Elena; Bernal, Sara; Gamundi, Maria J.; Garcia-Garcia, Gema; Hernan, Inmaculada; Jaijo, Teresa; Antiñolo, Guillermo; Baiget, Montserrat; Carballo, Miguel; Millan, Jose M.; Valverde, Diana; Allikmets, Rando; Banfi, Sandro; Cremers, Frans P.M.; Collin, Rob W.J.; De Baere, Elfride; Hakonarson, Hakon; Kohl, Susanne; Rivolta, Carlo; Sharon, Dror; Alonso-Cerezo, Maria C.; Ballesta-Martinez, Maria J.; Beltran, Sergi; Benito Lopez, Carmen; Català-Mora, Jaume; Catalli, Claudio; Cotarelo-Perez, Carmen; Fernandez-Burriel, Miguel; Fontalba-Romero, Ana; Galán-Gómez, Enrique; Garcia-Barcina, Maria; Garcia-Cruz, Loida M.; Gener, Blanca; Gil-Fournier, Belen; Govea, Nancy; Guillen-Navarro, Encarna; Hernando Acero, Ines; Irigoyen, Cristina; Izquierdo-Álvarez, Silvia; Llano-Rivas, Isabel; López-Ariztegui, Maria A.; Lopez-Gonzalez, Vanesa; Lopez-Grondona, Fermina; Martorell, Loreto; Mendez-Perez, Pilar; Moreno-Igoa, Maria; Oancea-Ionescu, Raluca; Palau-Martinez, Francesc; Perez de Nanclares, Guiomar; Ramos-Fuentes, Feliciano J.; Rodriguez-Lopez, Raquel; Ayuso García, María del Carmen TomasaAutoridad UAM
    2021-12-01
  • Targeting smart shoppers: A cross-country model 

    Gómez Suárez, MonicaAutoridad UAM; Quiñones García, MyriamAutoridad UAM; Yagüe Guillén, M. JesúsAutoridad UAM
    2020-04-15
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram