Norberto Bobbio contributions and theory of games in the development of a public policy
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas EspecíficasDate
2016Citation
Revista de Didácticas Específicas 15 (2016): 96-107ISSN
1989-5240Subjects
Políticas públicas; Formación política; Norberto Bobbio; Teoría de juegos; EducaciónRights
© 2016 Didácticas EspecíficasAbstract
This article was organized as a final activity of the discipline Public Policy for Children and Youth of a Master's Program in Education and aims to identify principles or values that we consider as necessary conditions for the development of public policies in the republican regime. The study also promotes a brief discussion involving the dimensions of the terms ethical, political and moral. As a result, it identifies four principles or values that would be necessary for the preparation of public policy in the mentioned regime Este artículo se organiza como una actividad final de la Política Pública de la disciplina para niños y jóvenes del Programa de Maestría en Educación y tiene como objetivo identificar los principios o valores que consideramos como condiciones necesarias para el desarrollo de políticas públicas en el régimen republicano. El estudio también promueve una breve discusión entre las dimensiones de los términos éticos, políticos y morales. Como resultado, se identifican cuatro principios o valores que serían necesarios para la preparación de la política pública en el régimen mencionado
Files in this item
Google Scholar:Regus, Carlos Guilherme Maciel
-
Pauly, Evaldo Luis
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Contributions relating graph coloring to topics in ergodic theory and arithmetic combinatorics
Catalá de la Torre, Carlos Alberto
2022-05-03