UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Exploring auditors’ stereotypes: the perspective of undergraduate students

Title (trans.)
Exploración de los estereotipos de los auditores: la perspectiva de losestudiantes universitarios
Author
Navallas Labat, Begoñauntranslated; del Campo, Cristina; Camacho-Miñano, María del Mar
Entity
UAM. Departamento de Contabilidad
Publisher
Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad (ASEPUC); Elsevier España
Date
2017-01-01
Citation
10.1016/j.rcsar.2015.11.001
Revista de Contabilidad 20.1 (2017): 25-35
 
 
 
ISSN
1138-4891 (print); 1988-4672 (online)
DOI
10.1016/j.rcsar.2015.11.001
Editor's Version
doi.org/10.1016/j.rcsar.2015.11.001
Subjects
Accounting career; Auditing; Auditor stereotypes; Expectation gap; Real business cases training; Students’ perceptions; Economía
URI
http://hdl.handle.net/10486/678094
Rights
© 2016 ASEPUC

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

We report the results of a study that examines university students’ perceptions about the public image of auditors through their stereotypes and their changes in attitudes after an extra-curricular activity with professionals, sponsored by a well-known and prestigious professional organisation of auditors in Spain. In our experimental study, we examine whether real life contact for students is a way to change their stereotypes on the auditing profession. Participants completed a preliminary and also a post-survey, both pen-and-paper, in order to analyse the students’ final impressions and the evolution of their perception of auditors’ stereotypes. Both surveys were divided in three different sections: demographic data, general perceptions towards the activity, and 30 questions with regard to the perceptions of an average auditor compared to an average individual. Results indicate that, indeed, the activity changed the students’ view to consider auditors as more warm, more available to work in teams, more modest, more tender-minded, and less impulsive
 
En este artículo se presentan los resultados de un estudio que examina la percepción que los estudiantesuniversitarios tienen de la imagen pública de los auditores a través de sus estereotipos, y su evolucióntras la realización de una actividad extracurricular patrocinada por la Agrupación Territorial 1.a, unaagrupación profesional de auditores muy conocida y prestigiosa en Espa˜na. En este estudio se examina siel contacto directo de los estudiantes con los profesionales es una manera de cambiar el estereotipo delos estudiantes hacia la profesión auditora.Los participantes en el estudio completaron un cuestionario preliminar en papel antes y otro despuésde realizar la actividad, con la finalidad de analizar sus impresiones sobre la actividad y la evolución de suspercepciones sobre la profesión. Ambos cuestionarios se dividieron en 3 secciones: datos demográficos,percepción general de la actividad y 30 preguntas sobre la percepción de un auditor genérico comparadocon un individuo genérico. Los resultados obtenidos indican que la actividad cambió la opinión de losestudiantes que pasaron a considerar a los profesionales más amigables y cercanos, más dispuestos atrabajar en grupo, humildes, comprensivos y menos impulsivos
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
exploring_navallas_rc_2017.pdf
Size
602.5Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Navallas Labat, Begoña - del Campo, Cristina - Camacho-Miñano, María del Mar

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17750]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Derribando estereotipos de los/as futuros/as profesionales desde la universidad 

    Navallas Labat, BegoñaAutoridad UAM; Camacho Miñano, María del Mar; Campo Campos, Cristina del
    2022-12-30
  • Estereotipos y ética en la profesión auditora 

    Camacho Miñano, María del Mar; Campo, Cristina, del; Navallas Labat, BegoñaAutoridad UAM
    2016
  • Información voluntaria y armonización espontánea 

    Navallas Labat, BegoñaAutoridad UAM
    2006
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad