Exploring auditors’ stereotypes: the perspective of undergraduate students
Title (trans.)
Exploración de los estereotipos de los auditores: la perspectiva de losestudiantes universitariosEntity
UAM. Departamento de ContabilidadPublisher
Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad (ASEPUC); Elsevier EspañaDate
2017-01-01Citation
10.1016/j.rcsar.2015.11.001
Revista de Contabilidad 20.1 (2017): 25-35
ISSN
1138-4891 (print); 1988-4672 (online)DOI
10.1016/j.rcsar.2015.11.001Editor's Version
doi.org/10.1016/j.rcsar.2015.11.001Subjects
Accounting career; Auditing; Auditor stereotypes; Expectation gap; Real business cases training; Students’ perceptions; EconomíaRights
© 2016 ASEPUC
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Abstract
We report the results of a study that examines university students’ perceptions about the public image of auditors through their stereotypes and their changes in attitudes after an extra-curricular activity with professionals, sponsored by a well-known and prestigious professional organisation of auditors in Spain. In our experimental study, we examine whether real life contact for students is a way to change their stereotypes on the auditing profession. Participants completed a preliminary and also a post-survey, both pen-and-paper, in order to analyse the students’ final impressions and the evolution of their perception of auditors’ stereotypes. Both surveys were divided in three different sections: demographic data, general perceptions towards the activity, and 30 questions with regard to the perceptions of an average auditor compared to an average individual. Results indicate that, indeed, the activity changed the students’ view to consider auditors as more warm, more available to work in teams, more modest, more tender-minded, and less impulsive En este artículo se presentan los resultados de un estudio que examina la percepción que los estudiantesuniversitarios tienen de la imagen pública de los auditores a través de sus estereotipos, y su evolucióntras la realización de una actividad extracurricular patrocinada por la Agrupación Territorial 1.a, unaagrupación profesional de auditores muy conocida y prestigiosa en Espa˜na. En este estudio se examina siel contacto directo de los estudiantes con los profesionales es una manera de cambiar el estereotipo delos estudiantes hacia la profesión auditora.Los participantes en el estudio completaron un cuestionario preliminar en papel antes y otro despuésde realizar la actividad, con la finalidad de analizar sus impresiones sobre la actividad y la evolución de suspercepciones sobre la profesión. Ambos cuestionarios se dividieron en 3 secciones: datos demográficos,percepción general de la actividad y 30 preguntas sobre la percepción de un auditor genérico comparadocon un individuo genérico. Los resultados obtenidos indican que la actividad cambió la opinión de losestudiantes que pasaron a considerar a los profesionales más amigables y cercanos, más dispuestos atrabajar en grupo, humildes, comprensivos y menos impulsivos
Files in this item
Google Scholar:Navallas Labat, Begoña
-
del Campo, Cristina
-
Camacho-Miñano, María del Mar
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.