UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017
  • View Item

For a better tomorrow

Title (trans.)
Para un futuro mejor; Para um futuro melhor
Author
Beckman, Madeléne
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE); Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2017
Citation
10.15366/riejs2017.6.1.014
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS) 6.1 (2017): 243-254
 
 
 
ISSN
2254-3139
DOI
10.15366/riejs2017.6.1.014
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/riejs2017.6.1.014
Subjects
Art education; Rights of the children; Self-esteem; Communication skills; Sweden; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/678102

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

This article presents how the Swedish Centre for Architecture and Design (ArkDes) in Stockholm, Sweden work with architectural education to reach social justice as a part of its instruction. It describes some of ArkDes pedagogical ideas as well as presenting practical examples from the work at ArkDes. It also presents international architectural education-work done in Ukraine, Belarus, Moldova and Georgia in collaboration with dance and movement. It stresses the importance of architectural education as a tool to understand your surroundings and ways and methods to enhance knowledge of architecture with the purpose that you tomorrow can make better decisions for the society so that we can create a more equal world. The article shows how architecture education can strengthen learning and improve self-esteem
 
Este artículo presenta cómo el Centro Sueco de Arquitectura y Diseño (ArkDes) en Estocolmo (Suecia) trabaja la educación arquitectónica para llegar a la justicia social como parte de su enseñanza. Se describen algunas de las ideas pedagógicas de ArkDes, así como ejemplos prácticos de la obra de ArkDes. También se presenta la educación arquitectónica desde una perspectiva internacional, trabajo realizado en Ucrania, Bielorrusia, Moldavia y Georgia que incluye danza y movimiento. Se hace hincapié en la importancia de la educación arquitectónica como una herramienta para entender su entorno, formas y métodos para mejorar el conocimiento de la arquitectura con el fin de que se tomen mejores decisiones para la sociedad y crear un mundo más igual. El artículo muestra cómo la educación arquitectónica puede fortalecer el aprendizaje y mejorar la autoestima
 
Este artigo apresenta o trabalho de educação em arquitectura do Centro Sueco de Arquitetura e Design (ArkDes), em Estocolmo, Suécia, cujo principal objetivo é alcançar a justiça social. São descritas algumas das ideias pedagógicas do ArkDes através de alguns exemplos práticos, além das experiências de educação em arquitectura na Ucrânia, Belarus, Moldávia e Geórgia, onde também foram utilizadas a dança e o movimento corporal. É salientada a importância da educação em arquitectura como uma ferramenta para a compreensão do contexto e como forma para melhorar o conhecimento da disciplina com o propósito de permitir uma melhor tomada de decisão para uma sociedade mais igualitária. O artigo mostra como a educação em arquitetura pode fortalecer a aprendizagem e melhorar a autoestima
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEJS_6_1_15.pdf
Size
234.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Beckman, Madeléne

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017 [24]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • What species-specific traits make a bird a better surrogate of native species richness? A test with insular avifauna 

    Carrascal, L.M.; Cayuela, L.; Palomino, D.; Seoane, Javier
    2012
  • Are Mastery-Oriented College Students Better Time Managers? 

    Romero, Miriam; Juola, James F.; Casadevante, Cristina; Hernández, José Manuel; Santacreu, José
    2021-08-18
  • The assessment of legal research in Spain. Is Einstein better than Kelsen? 

    Rodríguez de Santiago, José MaríaAutoridad UAM
    2020-01-29
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram