UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017
  • View Item

Built environment education: Fostering growth in school children

Title (trans.)
Educación ambiental construida: Fomento del crecimiento en los estudiantes; Educação ambiental construida: Promovendo o crescimento em crianças escolares
Author
Rajeva, Magdalina Polinova
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE); Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2017
Citation
10.15366/riejs2017.6.1.015
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS) 6.1 (2017): 255-270
 
 
 
ISSN
2254-3139
DOI
10.15366/riejs2017.6.1.015
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/riejs2017.6.1.015
Subjects
Childrens; School; Architecture; Environment; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/678103

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

The focus of this paper is on the importance of communicating architecture to children in Bulgaria in order to increase their attitude towards the built environment and to develop their understanding of different social tendencies which affect it. The aim of this article is by investigating and analyzing different theoretical studies in the field of the Built Environment Education to create a general outline of an architectural course that can be used as a teaching method enabling creative educational growth of children in school in favour of a more just society. The paper introduces the developed methods and concepts concerning Built Environment Education in Bulgaria
 
El objetivo de este trabajo es comunicar la importancia de la arquitectura a los niños en Bulgaria con el fin de aumentar su actitud hacia el entorno construido y desarrollar su comprensión de las diferentes tendencias sociales que lo afectan. El objetivo de este artículo es investigar y analizar diferentes estudios teóricos en el campo de la Educación Ambiental Construida para crear un esquema general de un curso de arquitectura que pueda ser utilizado como un método de enseñanza que permita un crecimiento educativo creativo de los niños en la escuela para el desarrollo de una sociedad más justa. El documento presenta los métodos y conceptos desarrollados acerca de la Educación Ambiental Construida en Bulgaria
 
O objetivo deste trabalho é comunicar a importância da arquitetura às crianças em Bulgária com o objectivo de as sensibilizar para o ambiente construído e para o desenvolvimento de uma compreensão das suas dinâmicas sociais. O objetivo deste artigo é investigar e analisar diferentes estudos teóricos no campo da Educação Ambiental Construída para criar um curso de arquitetura que pode ser usado como método de ensino e permitir uma educação criativa na Escola e o desenvolvimento de uma sociedade mais justa. O documento apresenta os métodos e conceitos desenvolvidos relacionados com a Educação Ambiental Construída na Bulgária
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEJS_6_1_16.pdf
Size
761.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Rajeva, Magdalina Polinova

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEJS. Vol. 06, num. 01. 2017 [24]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Making a difference in education through built environment education 

    Sava, Mina; Marin, Vera
    2017
  • The impact of school leadership and school environment on teacher job satisfaction in latin America 

    Martínez Garrido, Cynthia AlmenaraAutoridad UAM
    2017-07-31
  • Assesment of the QuickSee wavefront autorefractor for characterizing refractive errors in school-age children 

    Gil, Andrea; Hernández, Carlos S.; Pérez-Merino, Pablo; Rubio, Marcos; Velarde, Gonzalo; Abellanas-Lodares, María; Román-Daza, Ángeles; Alejandre, Nicolás; Jiménez-Alfaro, Ignacio; Casares, Ignacio; Shivang R., Dave; Lim, Daryl; Lage Negro, EduardoAutoridad UAM
    2020-10-28
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad