UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Libros de la Corte.es
  • Libros de la Corte.es. Monográfico 05. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Libros de la Corte.es
  • Libros de la Corte.es. Monográfico 05. 2017
  • View Item

Major and minor masters of the Sevillan Scholl in the “Golden Age”

Title (trans.)
Maestros mayores y menores de la Escuela de Sevilla en el "Siglo de Oro"
Author
Cherry, Peter
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Instituto Universitario La Corte en Europa (IULCE)
Date
2017
Citation
Libros de la Corte.es. Monográfico 5 (2017): 47-66
 
 
 
ISSN
1989-6425
Subjects
Zurbarán; Murillo; Sevillian school; Major and minor masters; Historia; Historia del Arte
URI
http://hdl.handle.net/10486/678384
Rights
© 2017 Librosdelacorte.es

Abstract

This paper draws attention to some of the problems inherent in the art-historical convention of classifying artists in terms of major and minor masters. It takes as an example the Sevillian “school” of painters of the seventeenth century, headed by Francisco de Zurbarán and Bartolomé Esteban Murillo. It questions the limitations of this model as an explanation of the realities of the production and consumption of painting in the period.
 
Este trabajo analiza algunos de los problemas derivados de la convención histórico-artística de clasificar artistas como maestros mayores o menores. Toma como campo de estudio la “escuela” sevillana de pintores del siglo XVII, encabezada por Francisco de Zurbarán y Bartolomé Esteban Murillo. Cuestiona los límites de este modelo como explicación de las condiciones reales de producción y consumo de la pintura en la época
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
LC_5_4.pdf
Size
933.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Cherry, Peter

This item appears in the following Collection(s)

  • Libros de la Corte.es. Monográfico 05. 2017 [11]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Identification of diagnostic, prognostic and new major and minor susceptibility genes to pheochromacytoma amd paragangliomas (PCC/PGL) 

    Currás Freixes, María
    2017-05-18
  • Multiple roles for majority versus minority source status on persuasion when source status follows the message 

    Horcajo Rosado, Francisco JavierAutoridad UAM; Briñol Turnes, Pablo AntonioAutoridad UAM; Petty, R.E.
    2014-01
  • Valoración del Máster de Formación de Profesorado de Educación Secundaria: estudio de casos en dos universidades 

    Manso Ayuso, JesúsAutoridad UAM; Martín Ortega, ElenaAutoridad UAM
    2013-10-31
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad