UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Telenada y el imperio del reality show: La (an)estética del "día de la marmota" y sus anécdotas picnolépsicas

Title (trans.)
Tele-Nothingness and Reality-Show Rule: The (An)aesthetics of Groundhog Day and its picnolepsic anecdotes
Author
Castro Flórez, Fernandountranslated
Entity
UAM. Departamento de Historia y Teoría del Arte
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid (UAM)
Date
2017
Citation
Bajo palabra: Revista de filosofía. II Época 14 (2017): 53-68
 
 
 
ISSN
1576-3935 (print); 1887-505X (online)
Subjects
Reality show; Televisión; Hiperrealidad; Obscenidad; Espectáculo; Arte / Bellas Artes
URI
http://hdl.handle.net/10486/678788
Rights
© 2017 Fernando Castro Flórez

Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.

Abstract

Vivimos en una intimidad sometida al impacto continuo de los medios de comunicación, en un clima de “evaporación estética” y de “participación veloz” que propicia que la cultura se convierta en un despliegue de efectos especiales. Tenemos una falsa sensación de propiedad transmediática, pero nuestras sensaciones son excitadas hasta el extremo por la “cultura digital” y lo genuinamente cotidiano pierde el poder de llegar hasta nosotros. En el imperio de lo hipervisible, cuando la televisión encuentra su condición esencial de vida en directo "monitorizada", la misma insatisfacción se ha convertido en una mercancía y el reality show fortifica la voluntad de patetismo, proponiendo un modelo de reclusión para el éxito, que también se refleja en la producción artística
 
We live in a media continually besieged privacy, in a climate of aesthetic evaporation, urged to “answer” or participate” quickly. This causes culture to turn into a deployment of special effects, and nothing else. We have a false feeling of transmedia property, but our sensations are taken to the extreme by digital culture, and genuine everyday life ceases to reach us. In the Empire of the hipervisible, when tv meets its essential condition of “monitored real life”, insatisfaction itself becomes a commodity and reality shows strengthen a pathos will, introducing a “reclusion for success” model which can also be found in artistic production
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
BP_14_5.pdf
Size
130.9Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Castro Flórez, Fernando

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [15094]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La experiencia poética del cuerpo: Octavio Paz 

    Castro Flórez, FernandoAutoridad UAM
    1995
  • Madrid «relaxing cup of coffee» o la búsqueda de la imagen perdida 

    Castro Flórez, FernandoAutoridad UAM
    2016
  • Notas sobre la identidad (sobre Max Ernst) 

    Castro Flórez, FernandoAutoridad UAM
    1989
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram