UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 66. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 66. 2017
  • View Item

La profesionalización de los educadores deportivos en prisiones europeas

Title (trans.)
Professionalization of Sport Educators in European Prisons
Author
Devís-Devís, J.; Martos-García, D.; Valencia-Peris, A.; Peiró-Velert, C.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Comunidad Virtual Ciencias del Deporte
Date
2017-06
Citation
10.15366/rimcafd2017.66.001
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física del Deporte 17.66 (2017): 205-223
 
 
 
ISSN
1577-0354
DOI
10.15366/rimcafd2017.66.001
Funded by
Este artículo deriva del proyecto "Prisoners on the move. Move into sport, move through sport", que fue financiado por la Unión Europea (EAC/22/2010). Los miembros del equipo de investigación pertenecen a De Rode Antraciet de Bélgica (Coordinador del proyecto), Kriminal Forsorgen de Dinamarca, Sport et Citoyenneté de Francia, CRED de Rumania, Sport for Solidarity del Reino Unido y la Universitat de València de España. El estudio del cual deriva este artículo lo diseñaron y desarrollaron los autores de este trabajo.
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/rimcafd2017.66.001
Subjects
Diseño instruccional; Formación profesional; Prisión; Deporte; Años de experiencia; Nivel de estudios; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/678799

Abstract

Actualmente, las actividades físicas y deportivas forman parte del paisaje de las prisiones y se les adjudica un papel (re)educativo. Sin embargo, se desconoce cómo se desarrollan dichas actividades y la profesionalización del personal encargado de las mismas. En este estudio se administró un cuestionario a 341 profesionales de prisiones, ubicadas en cinco países europeos, con el objetivo de indagar en el rol que juega la formación especializada en deportes y el diseño instruccional en la profesionalización de estos educadores. Los resultados indican que la formación deportiva especializada es mayor en los profesionales con menos años de experiencia y, especialmente, en aquellos con estudios superiores. Un gran porcentaje de los educadores planifican los principales elementos del diseño instruccional, aunque la mitad aún mantiene los objetivos en mente. Utilizan principalmente la estrategia metodológica de instrucción directa y formas verbales de evaluación. Se concluye que los educadores noveles con mayor nivel de estudios muestran mayor grado de profesionalización
 
Sport is nowadays part of the prison landscape and it receives a (re)educational role. Nevertheless, it is unknown how are they developed and the professionalization features of the staff in charge of these activities. Therefore, a sample of 341 professionals from prisons located in five European countries responded to a survey conducted to explore the role that specialized sportive training and instructional design play in the professionalization of sport educators. The results indicate that the specialized sports training is higher among professionals with less years of experience and, especially, among those with higher-university studies. Larger percentage of educators plan the main elements of design, however, half of them still kept in mind the objectives. They mainly use direct instruction methodological strategies and oral forms of assessment. The paper concludes that those educators with less years of experience and more level of education show higher degree of professionalization
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIMCAFD_66_1.pdf
Size
340.2Kb
Format
PDF
Thumbnail
Name
RIMCAFD_66_1_eng.pdf
Size
433.6Kb
Format
PDF
Description
Versión en Inglés

Refworks Export

Google™ Scholar:Devís-Devís, J. - Martos-García, D. - Valencia-Peris, A. - Peiró-Velert, C.

This item appears in the following Collection(s)

  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 66. 2017 [12]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Ripoll, R. (Director).(2015). La Unión Europea: organización y funcionamiento. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN-978-84-9086-443-2 

    Matarranz García, MaríaAutoridad UAM
    2016-04
  • Análisis del contexto deportivo de ciclistas y triatletas españolas 

    Leruite, M.; Morente Sánchez, J.; Martos, P.; Girela, M.J.; Zabala, M.
    2016
  • Entre la leyenda negra y la realidad: los sucesos de la princesa de Éboli durante su prisión en Pastrana 

    García López, Aurelio
    1998
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram