UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017.
  • View Item

La mediación tecnológica en el acompañamiento y la visualización del proceso de escritura

Title (trans.)
Technological mediation for guiding and visualizing the writing process
Author
Clerici, Carolina
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2017
Citation
10.15366/tp2017.30.013
Tendencias Pedagógicas 30 (2017): 227-244
 
 
 
ISSN
1133-2654 (print); 1989-8614 (online)
DOI
10.15366/tp2017.30.013
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/tp2017.30.013
Subjects
Escritura; Proceso; Acompañamiento; Visualización; TIC; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/678891
Rights
© 2017 Tendencias Pedagógicas

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

El presente artículo describe los primeros resultados de una tesis de maestría que busca identificar prácticas de lectura y escritura mediadas por tecnología en el nivel superior. Se realizaron entrevistas en profundidad a docentes, observación de documentos y de entornos virtuales. Entre los motivos por los que los entrevistados justifican el uso de la tecnología, se destacan principalmente la motivación y el aprovechamiento del tiempo que ofrecen las TIC en general. Este artículo se enfoca en algunas características de la mediación tecnológica en el proceso de escritura, desde la perspectiva de los docentes entrevistados, en especial el acompañamiento durante el inicio y el avance del proceso de escritura y la posibilidad de visualizar el camino recorrido
 
This article describes the first findings on a Master degree thesis that explores reading and writing teaching practices mediated by technology in higher education. Interviews were carried out with teachers, as well as observation of documents and virtual platforms. Among the reasons why the interviewees justify the use of technology, motivation stands out together with the possibility that ICT offer of making the most of the teaching time. This article focuses on some characteristics of technological mediation in the writing process, from the perspective of those interviewed, particularly guidance during the beginning and development of such process and the possibility of visualizing the way it has gone
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
TP_30_17.pdf
Size
471.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Clerici, Carolina

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017. [21]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El e-Portfolio de competencias en los procesos de acompañamiento de enseñanza y aprendizaje escolar 

    Lacourse, France; Coiduras, Jordi L.
    2012
  • La orientación familiar y el acompañamiento en los procesos de adopción 

    González Barbero, Teresa de Jesús
    2008
  • Gestión positiva del sexting como proceso de desarrollo socioafectivo: Diseñando un protocolo de intervención y mediación para centros educativos 

    Calvo González, Soraya
    2018-05
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram