UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017.
  • View Item

Percepción del alumnado con respecto al desarrollo de la competencia intercultural en el proyecto telecolaborativo etwinning “Preparados para un Erasmus!/Prêts pour un Erasmus!”

Title (trans.)
Students’s perception regarding the development of the intercultural competence in the tellecolaborative etwinning projec
Author
Miguel Vallés, Estíbaliz de
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2017
Citation
10.15366/tp2017.30.014
Tendencias Pedagógicas 30 (2017): 245-266
 
 
 
ISSN
1133-2654 (print); 1989-8614 (online)
DOI
10.15366/tp2017.30.014
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/tp2017.30.014
Subjects
eTwinning; TwinSpace; ACAO; Competencias clave; Erasmus+; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/678892
Rights
© 2017 Tendencias Pedagógicas

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

En este artículo se presentan los resultados de un proyecto telecolaborativo eTwinning49 entre estudiantes de Bachillerato de francés como lengua extranjera en España y estudiantes de Bachillerato de español como lengua extranjera en Francia durante un semestre del curso académico 2015-2016.Los estudiantes se organizaron en pequeños grupos en la plataforma en línea TwinSpace intercambiando información personal y sociocultural y correcciones sobre su lengua materna (español y francés) en foros de discusión con el objetivo de mejorar su competencia intercultural.Los datos se recogieron mediante dos instrumentos que incluían los cuestionarios y las entrevistas del final del proyecto.El análisis cualitativo y cuantitativo de los datos parece indicar según la percepción de los participantes que existen evidencias del desarrollo de la competencia intercultural según el modelo de Byram (1997; 2000)
 
In this study, we present the findings of an on-line collaborative project eTwinning between secondary school students of French as a Foreign Language in a Spanish high school and secondary school students of Spanish as a Foreign Language in a French high school during one semester of the academic year 2015-2016. The students worked together in small groups in the online platform TwinSpace, exchanging personal and socio-cultural information and corrections about each other’s language (Spanish and French) in discussion forums with the aim to improve their intercultural competence. Data was gathered from two instruments that included the student’s answers to a questionnaire and an interview at the end of the project. The quantitative and qualitative analysis seems to suggest regarding the participant’s perception that there are evidences of development of intercultural competence as presented in Byram’s model (1997; 2000)
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
TP_30_18.pdf
Size
752.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Miguel Vallés, Estíbaliz de

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 30. 2017. [21]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El desarrollo de la competencia intercultural de estudiantes en educación secundaria: un proyecto etwinning de colaboración virtual 

    Miguel Vallés, Estíbaliz de
    2017-09-28
  • Una evaluación holística de la Competencia Matemática a partir de la percepción de los estudiantes de bachillerato en unidades educativas públicas de la ciudad de Cuenca Ecuador, respecto a la evaluación docente matemática 

    Lojano Guerrero, Ruth Isabel
    2023-02-24
  • Coordinación docente e interdisciplinariedad para la adquisición de competencias en el Grado de Educación Primaria e Infantil: Percepciones de alumnado y profesorado 

    Arroyo González, María José; Pinedo González, Ruth; Iglesia Gutiérrez, Myriam de la
    2019-09-16
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad