Show simple item record

dc.contributor.authorBlanco López, José Luis
dc.contributor.authorJakobsen, Lars Bo
dc.contributor.authorMiguel Pérez, Violeta
dc.contributor.authorDe Lel, Gisèle
dc.date.accessioned2017-07-31T16:01:38Z
dc.date.available2017-07-31T16:01:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJournal of Supranational Policies of Education Monográfico Extraordinario (2017): 12-30en_US
dc.identifier.issn2340-6720 (online)es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/679179
dc.description.abstractOn the occasion of the European double anniversary which JOSPOE is currently celebrating, the Eurydice Spanish Unit (Eurydice Spain-REDIE) has wished to accept the invitation to participate in this extraordinary issue alongside the Eurydice European Unit, the European Commission’s information network coordinator on education. The reason is, none other than, the good model of cooperation it offers Spain when it comes to reporting on education management. The first article has been prepared by the heads of both units, describing the trajectory of the European and Spanish information networks on education, evolving into what they are today; the second article has been written by analysts of the European unit and specialists and external experts of the Spanish unit, and presents the work they carry out, in order to fulfil the commitments undertaken through the annual work plansen_US
dc.description.abstractCon motivo de la doble efeméride europea que celebra JOSPOE, la Unidad española de Eurydice (Eurydice España-REDIE) ha querido responder a la invitación a participar en este número extraordinario junto con la Unidad europea de Eurydice, coordinadora de la Red de información sobre educación de la Comisión Europea. La razón no es otra que el buen modelo de cooperación que ofrece a España a la hora de informar sobre la gestión de la educación. El primer artículo está elaborado por los responsables de ambas Unidades y describe la trayectoria de las redes europea y española de información sobre educación hasta convertirse en lo que son hoy en día; el segundo está redactado por los analistas de la Unidad europea y los técnicos y expertos externos de la Unidad española, y presenta el trabajo que realizan con el fin de dar cumplimiento a los compromisos adquiridos a través de los planes de trabajo anualeses_ES
dc.format.extent19 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)es_ES
dc.relation.ispartofJournal of Supranational Policies of Educationen_US
dc.subject.otherEstrategias europeases_ES
dc.subject.otherEducación y formaciónes_ES
dc.subject.otherCooperación europeaes_ES
dc.subject.otherCooperación territoriales_ES
dc.subject.otherComunidades Autónomases_ES
dc.subject.otherInformación educativaes_ES
dc.subject.otherEstudios sobre educaciónes_ES
dc.subject.otherSistemas educativoses_ES
dc.subject.otherDescriptores autonómicoses_ES
dc.titleInformación y estudios sobre educación como objeto de cooperación territorial (I): La cooperación en Europa a través de la Red Eurydice como modelo de cooperación entre las administraciones educativas a través de la Red Española Rediees_ES
dc.title.alternativeInformation and studies on education as an object of territorial cooperation (I): Cooperation in Eu-rope through the Eurydice network as a model of cooperation between education administrations through the spanish network Redieen_US
dc.typearticleen
dc.subject.ecienciaEducaciónes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage12es_ES
dc.identifier.publicationissueMonográfico Extraordinario 2017es_ES
dc.identifier.publicationlastpage30es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsopenAccessen


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record