UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017
  • View Item

La equidad en la movilidad de estudiantes en el programa Erasmus: Estudio de caso de la Universidad de Málaga

Title (trans.)
Equity in the mobility of students in the Erasmus program: Case study of the University of Málaga
Author
Caballero Cortés, Ángela; Batres Vara, Arantxa; Cárdenas Gómez, John F.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)
Date
2017
Citation
Journal of Supranational Policies of Education Monográfico Extraordinario (2017): 174-186
 
 
 
ISSN
2340-6720 (online)
Funded by
El presente trabajo se encuadra en el marco del proyecto I+D+I “Equidad y Movilidad Universitaria en el nuevo marco del Espacio Europeo de Educación Superior: Análisis del Índice de Elegibilidad ERASMUS a la luz de factores socioeconómicos (Ref.:EDU 2012-36739) dirigido por Javier M. Valle en el seno del Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES) de la Universidad Autónoma de Madrid
Subjects
Movilidad de estudiantes; Erasmus; Educación superior; Equidad; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679202

Abstract

The aim of this paper is to know which are the factors related to equity that condition students for the application, or not, for a scholarship within the ERASMUS program. The main study is carried out in 6 Spanish Universities, among which is the University of Malaga, which has the highest number of data collected. The participants sample consists of non-applicant and applicant students for a scholarship within the ERASMUS program. The latter are divided among those who have not begun their stay yet; those who have already begun it; and, students who have completed their stay in foreign country. All of them have been given an online questionnaire designed in its entirety for the project. The results obtained shows that in a large part of the items related to concerns about the stay abroad are related to the economic possibilities of the students to cover the expenses in the country of destination
 
El objetivo de este trabajo es conocer cuáles son los factores relacionados con la equidad que condicionan a los estudiantes para la solicitud, o no, de una beca dentro del programa ERASMUS. El estudio principal se desarrolla en 6 Universidades Españolas, entre las que se encuentra la Universidad de Málaga, la cual cuenta con mayor número de datos recogidos. La muestra participante se compone de estudiantes no solicitantes y solicitantes de una beca dentro del programa ERASMUS. Éstos últimos están divididos entre quienes aún no han empezado su estancia; aquellos que ya la han comenzado; y los estudiantes que ya han finalizado la estancia. A todos ellos se les ha pasado un cuestionario online diseñado en su totalidad para el proyecto. Los resultados obtenidos muestran que en gran parte de los ítems referidos a preocupaciones sobre la estancia en el extranjero están relacionadas con las posibilidades económicas de los estudiantes para cubrir los gastos en el país de destino
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
JOSPOE_mono_11.pdf
Size
325.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Caballero Cortés, Ángela - Batres Vara, Arantxa - Cárdenas Gómez, John F.

This item appears in the following Collection(s)

  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017 [14]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • García Prieto, E. (2013). ¿Qué es el programa Erasmus? Movilidad internacional de estudiante y docentes. 25 años de éxito. Madrid: Ediciones Pirámide. 206 pp. ISBN: 978-84-368-2912-9. 

    Cárdenas Gómez, John Feisal
    2014-06
  • La educación para la ciudadanía en la Unión Europea: Perspectivas supranacional y comparada 

    Caballero Cortés, Ángela; Cárdenas Gómez, Jhon Feisal; Valle, Javier M.
    2016-10
  • El programa de movilidad Erasmus: Un referente en los programas educativos de la Unión Europea 

    Asenjo, Juan Tomás
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad