UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017
  • View Item

Evolución de la política europea de Formación Profesional desde los principios de 1963

Title (trans.)
Evolution of the European vocational training policy from the principles of 1963
Author
Arenas Sánchez, Sara
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)
Date
2017
Citation
Journal of Supranational Policies of Education Monográfico Extraordinario (2017): 216-228
 
 
 
ISSN
2340-6720 (online)
Subjects
Política; Educativa; Común; Formación profesional; Unión Europea; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679204

Abstract

The educational policy of the European Union can be divided into a number of distinct stages characterized by their social context. In each of them, they carried out different actions in education. Vocational training has been and is one of the most important aspects of these actions. That is why this article pretends to review the general principles which promoted the creation of a common policy on vocational training for the first time in the European Union in 1963. A critical interpretation of the review is also presented, based on its main axes (vision, goal, mission, purpose, guidelines, principles, strategies, working methods and tools) in order to help understand the influence of this principles on other european education policies since their inception to the present and their short-term impact at national level
 
La política educativa de la Unión Europea se puede dividir en una serie de etapas bien definidas marcadas por su contexto social. En cada una de ellas se llevan a cabo diversas acciones en materia educativa. La formación profesional ha sido y es uno de los aspectos más relevantes de los que se ocupan esas acciones. Por ello, en este artículo se pretende analizar los principios generales que en 1963 impulsaron por primera vez la creación de una política común de formación profesional en la Unión Europea. Se presenta también una interpretación crítica del análisis realizado, en base a los ejes principales sobre los que se lleva a cabo el mismo (visión, meta, misión, finalidad, orientaciones, principios, estrategias, método de trabajo e instrumentos) con el objetivo de ayudar a comprender la influencia de estos principios en el resto de políticas educativas europeas desde su creación hasta la actualidad y su impacto a corto plazo a nivel nacional
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
JOSPOE_mono_13.pdf
Size
409.6Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Arenas Sánchez, Sara

This item appears in the following Collection(s)

  • Journal of Supranational Policies of Education. Monográfico Extra. 2017 [14]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Formación inicial y desarrollo profesional docente en la política de la Unión Europea: Hacia el horizonte de 2020 

    Valle, Javier M.; Matarranz García, MaríaAutoridad UAM
    2019
  • Principios del identitarismo etnopluralista en Alain de Benoist, teórico de la nueva derecha europea 

    Sierra Sánchez, Daniel
    2019
  • Política educativa, formación técnica-profesional y orden social 

    Briasco, Irma; Coppola, Natalia; Monarca, Héctor Autoridad UAM
    2021-01-01
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad