UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Liderazgo exitoso en un contexto desfavorable: La experiencia de un centro de educación secundaria

Title (trans.)
Successful leadership in disadvantaged context. The experience of a secondary school
Author
Martínez-Valdivida, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 56-59
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Liderazgo escolar; Liderazgo exitoso; Mejora escolar; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679526

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El trabajo que se presenta está encuadrado bajo el proyecto llamado International Successful School Principalship Project (ISSPP). En el mismo participan 21 países entre ellos España. Mostramos por tanto, un estudio de caso ubicado en la provincia de Granada, siendo un centro caracterizado por encontrarse situado en un contexto de exclusión social y por tener un elevado rendimiento académico pese a sus limitaciones. El objetivo que perseguimos es el mismo que se marca en este proyecto: analizar los rasgos y, las estrategias que desarrollan los líderes escolares exitosos. Presentamos un estudio de caso de un centro de educación secundaria de Granada, considerado de riesgo social y de alto rendimiento académico. Para ellos se han realizado entrevistas al equipo directivo, profesorado, alumnado, padres y madres y representantes de la administración, además de hacer una revisión de documentos. Para el análisis de datos se ha utilizado en programa cualitativo NVIVO 10, siguiendo las directrices marcadas en el proyecto. Finalmente, los resultados obtenidos giran en conocer las características y el funcionamiento del centro así como las características del director y su estilo de liderazgo
 
The work presented is framed under the project called International Successful School Principalship Project (ISSPP). In the same participate 21 countries among them Spain. We show, therefore, a case study located in the province of Granada, being a center characterized by being located in a context of social exclusion and for having a high academic performance. The objective we pursue is the same that is marked in this project: analyze the traits and strategies developed by successful school leaders. We present a case study of a secondary education center in Granada, considered to be social risk and high academic performance. For them, interviews have been conducted with the management team, teachers, students, parents and representatives of the administration, as well as a review of documents. For the data analysis it has been used in qualitative program NVIVO 10, following the guidelines marked in the project. Finally the results obtained revolve around the characteristics and functioning of the center as well as the characteristics of the director and his style of leadership
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
011_liderazgo_martinez_CILME_2017.pdf
Size
329.6Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Martínez-Valdivida, Estefanía - García-Martínez, Inmaculada - Higueras-Rodríguez, María Lina

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El Liderazgo para la mejora escolar y la justicia social. Un estudio de caso sobre un centro de educación secundaria obligatoria 

    Martínez-Valdivida, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina
    2018
  • Hacia la implantación de comunidades profesionales de aprendizaje mediante un liderazgo distribuido: Una revisión sistemática 

    García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, Lina; Martínez-Valdivida, Estefanía
    2018
  • Identidad profesional y liderazgo exitoso en contextos desafiantes: Un caso de estudio en la provincia de Granada 

    García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina; Martínez Valdivia, Estefanía
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram