UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Liderazgo en contextos desafiantes desde un proyecto educativo inclusivo. El caso del IES Fernando de los Ríos

Title (trans.)
Leadership in challenging contexts from an Inclusive educational project. The case of the IES Fernando de los Ríos
Author
Higueras-Rodríguez, María Lina; Martínez Valdivia, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 67-69
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Liderazgo escolar; Inclusión; Proyecto educativo; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679529

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El liderazgo pedagógico exitoso es un elemento clave en la mejora de los resultados escolares de sus estudiantes (Bolívar, 2012; Day & Gurr, 2014; Day, Sammons et al., 2011; Leithwood, 2009). Las escuelas que trabajan en contextos desafiantes también deben asumir este reto, aunque de acuerdo a su realidad y posibilidades. Este estudio, se enmarca dentro del Proyecto ISSPP (International Successful School Principalship Project), donde se trata de analizar el liderazgo del equipo directivo de un centro educativo, en un contexto desafiante, que lleva a cabo un proyecto de inclusión. En concreto, se centra en la segunda fase del proyecto, donde se pretende profundizar en aspectos que resultaron de interés de los datos obtenidos de la primera fase. Bajo un enfoque cualitativo, se realizó entrevistas al director, jefe de estudios y profesores implicados en el proyecto de inclusión. Los resultados demuestran que van mejorando los resultados académicos de su alumnado, potenciando su motivación e interés
 
Successful pedagogical leadership is a key element in improving student achievement (Bolívar, 2012; Day & Gurr, 2014; Day, Sammons et al., 2011; Leithwood, 2009). Schools working in challenging contexts must also take on this challenge, albeit according to their reality and possibilities. This study is part of the ISSPP (International Successful School Principalship Project), where it is a question of analyzing the leadership of the management team of an educational center, in a challenging context, that carries out an inclusion project. Specifically, it focuses on the second phase of the project, which seeks to delve into aspects that were of interest to the data obtained from the first phase. Under a qualitative approach, interviews were conducted with the director, head of studies and teachers involved in the inclusion project. The results show that they are improving the academic results of their students, boosting their motivation and interest
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
014_liderazgo_higueras_CILME_2017.pdf
Size
321.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Higueras-Rodríguez, María Lina - Martínez Valdivia, Estefanía - García-Martínez, Inmaculada

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Identidad profesional y liderazgo exitoso en contextos desafiantes: Un caso de estudio en la provincia de Granada 

    García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina; Martínez Valdivia, Estefanía
    2017
  • Liderazgo exitoso en un contexto desfavorable: La experiencia de un centro de educación secundaria 

    Martínez-Valdivida, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina
    2017
  • Visión compartida de un proyecto educativo Inclusivo en un centro educativo de difícil desempeño: Elementos que favorecen e impiden su consecución 

    Martín-Romera, Ana; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, Lina
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad