UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

El liderazgo inclusivo en zonas desfavorecidas vs. favorecidas

Title (trans.)
Inclusive leadership in disadvantaged areas vs. favored
Author
León Guerrero, María José; Crisol Moya, Emilio; Moreno Arrebola, Rubén
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 73-77
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Educación inclusiva; Liderazgo; Zona desfavorecida; Zona favorecida; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679530
Note
Proyecto financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación. Dirección General de Investigación y Gestión del Plan Nacional de I+D+i. Liderazgo pedagógico y desarrollo del centro como comunidad profesional: prácticas de éxito en educación obligatoria (EDU 2013-48431P)

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El liderazgo participativo, democrático y transformacional del director de los centros escolares ejerce una influencia positiva en la práctica del profesorado, en la calidad de los aprendizajes de todos los estudiantes y en su participación, así como en la mejora de los centros y en la creación de una cultura inclusiva. Con estas premisas, iniciamos un estudio para conocer el grado en que la dirección de los centros de Granada lleva a cabo tareas que promueven la inclusión y determinar qué características, tanto de los directores, como de los centros, correlacionan positivamente con las mismas. En esta comunicación se muestran las diferencias sobre las distintas tareas que debe desempeñar una dirección que impulsa la cultura inclusiva, en función de la zona en la que está ubicado el centro educativo o nivel socio-cultural y económico de su población
 
The participatory, democratic and transformational leadership of school principals has a positive influence on teachers' practice, the quality of learning among students, their participation as well as on the improvement of schools and creation of an inclusive culture. On this basis, we began a study to know the degree to which the management teams at schools in Granada undertake tasks that promote inclusion, and to determine what principals’ characteristics and schools’ features positively correlate with them. This paper shows the tasks that leadership should develop to promote an inclusive culture, depending on the area in which the school is located or the socio-cultural and economic development of its population
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
016_liderazgo_leon_CILME_2017.pdf
Size
339.5Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:León Guerrero, María José - Crisol Moya, Emilio - Moreno Arrebola, Rubén

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Las tareas del líder inclusivo en centros educativos de zonas desfavorecidas y favorecidas 

    León, María José; Crisol, Emilio; Moreno Arrebola, Rubén
    2018
  • Liderazgo en contextos desafiantes desde un proyecto educativo inclusivo. El caso del IES Fernando de los Ríos 

    Higueras-Rodríguez, María Lina; Martínez Valdivia, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada
    2017
  • Atomic species identification at the (101) anatase surface by simultaneous scanning tunnelling and atomic force microscopy 

    Stetsovych, Oleksandr; Todorović, Milica; Shimizu, Tomoko K.; Moreno, César H.; Ryan, James William; Pérez León, Carmen; Sagisaka, Keisuke; Palomares, Emilio J.; Matolín, Vladimír; Fujita, Daisuke; Pérez Pérez, RubénAutoridad UAM; Custance, Óscar
    2015-06-29
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad