UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Concepciones sobre la democracia en docentes y directivos de escuelas españolas

Title (trans.)
Conceptions of democracy in teachers and school managers in Spain
Author
Belavi, Guillermina; Murillo Torrecilla, Francisco Javieruntranslated; Graña Oliver, Raquel
Entity
UAM. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 139-142
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Democracia; Participación; Docentes; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679554

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

La comunicación plantea la problemática de las concepciones de democracia de docentes y directivos de centros escolares españoles. Presenta algunos trabajos relacionados sobre el tema realizados en otros contextos diferentes del español, en los que se arguye que priman concepciones estrechas y conservadoras sobre la democracia. Luego aborda la traducción en la práctica de estas concepciones presentando los distintos niveles de participación en escuelas que, según la literatura existente, puede ir de la modificación de cuestiones estructurales del centro a una mera consulta formal a estudiantes. Finalmente, la comunicación plantea la relevancia del tema y la necesidad de abordar un estudio de la temática en el ámbito español
 
This paper is about the conceptions of democracy of teachers and managers of spanish schools. It presents some related works on the subject realized in other contexts, in wich it is said that most conceptions of democracy in schools are related with weak and conservative significances. Then, it is approached the translation in practice of these conceptions presenting the different levels of participation in schools that, according to the existing literature, can go from the modification of the status quo to the mere consultation to students. Finally, the paper raises the relevance of the topic and the need to address a study of the issue in the spanish context
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
031_concepciones_belavi_CILME_2017.pdf
Size
329.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Belavi, Guillermina - Murillo Torrecilla, Francisco Javier - Graña Oliver, Raquel

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [18110]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Imaginar, crear y aprender la democracia: Un Estudio etnográfico sobre el aprendizaje de la autonomía en la escuela 

    Belavi, Guillermina; Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Graña, Raquel
    2019
  • La interinidad del profesorado en las escuelas españolas, un factor de inequidad escolar 

    Graña Oliver, Raquel; Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Belavi, Guillermina
    2018
  • El principio de paridad participativa en la teoría de Fraser: Algunas reflexiones para la educación 

    Belavi, Guillermina; Graña Oliver, Raquel; Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad