UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

La organización que aprende en un contexto de educación secundaria

Title (trans.)
The learning organization in secondary education context
Author
Gil López, Alfonso Jesús
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 143-145
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Organización que aprende; Liderazgo; Educación secundaria; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679555

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

La Organización de Aprendizaje (OA) se ha señalado como un modelo que se ajusta a las exigencias y características de las organizaciones escolares. La literatura ha indicado distintos modelos de OA, así como de características que las identifican. Este trabajo tiene como objetivo analizar las dimensiones básicas de una OA (cultura de aprendizaje, liderazgo hacia el aprendizaje, estructura de aprendizaje y oportunidades de aprendizaje) en un contexto de educación secundaria. Los datos se recogen mediante cuestionario a una muestra de profesorado de educación secundaria. Los resultados comprueban la fiabilidad y validez del instrumento de medida. Se resalta la importancia de la creación y desarrollo de OA en el contexto escolar
 
The Learning Organization (LO) has been identified as a model that fits the demands and characteristics of school organizations. The literature has identified different models of LO, as well as characteristics that identify them. This work aims to analyze the basic dimensions of a LO (learning culture, leadership towards learning, learning structure and learning opportunities) in a context of secondary education. The data are collected through a questionnaire to a sample of secondary education teachers. The results make evident the reliability and validity of the measuring instrument. The importance of the creation and development of LO in the school context is highlighted
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
032_organizacion_gil_CILME_2017.pdf
Size
322.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Gil López, Alfonso Jesús

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Una aproximación conceptual para el diseño de instrumentos de evaluación de la competencia Aprender a Aprender en los profesionales de la educación 

    García Bellido, Rosario; Jornet, Jesús M.; González Such, José
    2012
  • Liderazgo exitoso en un contexto desfavorable: La experiencia de un centro de educación secundaria 

    Martínez-Valdivida, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina
    2017
  • Enseñar química en contexto. Una dimensión de la innovación didáctica en educación secundaria 

    Meroni, Gabriela; Inés Copello, María; Paredes Labra, Joaquín A.Autoridad UAM
    2015
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad