UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Políticas de formación docente continua y mejora de la escuela secundaria Argentina

Title (trans.)
Policies of teacher training and improvement of secondary school in Argentina
Author
Vezub, Lea Fernanda; Coppola, Natalia
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 154-157
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Docente de secundaria; Política educacional; Programa de formación de docentes; Curso de formación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679558
Note
Proyecto PICT – FONCyT 2014-21282, financiado y evaluado por la Agencia Nacional de Promoción Científica y Tecnológica de Argentina. Universidad Nacional de Moreno. Director: Dra. Lea Vezub

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

La investigación considera dos transformaciones recientes del nivel medio argentino: la inclusión de nuevos sectores en la escuela secundaria, obligatoria desde el año 2006 y, la integración de TIC. En este contexto el proyecto examina el proceso de reconfiguración del trabajo de enseñar y los cambios en las identidades profesionales de los docentes. La investigación se desarrolla bajo un diseño flexible, con múltiples métodos y etapas. La primera -cuyo avance se presenta en esta oportunidad- focalizó en el análisis las políticas y de la oferta de formación continua generada a partir del entramado entre el gobierno nacional y el de la provincia de Buenos Aires. Primero se analizaron los documentos de política que fijan los lineamientos de formación continua y establecen el programa Nacional de Formación Permanente (2013-2016) junto con las orientaciones provinciales. Segundo, se construyó una base de datos para sistematizar la oferta de cursos en el territorio de la provincia de Buenos Aires. Finalmente, se tomó una encuesta a 279 profesores secundarios que participaron del Programa de Formación para establecer cómo valoran dicha formación y explorar sus opiniones sobre los cambios ocurridos en el nivel secundario y el impacto en su tarea docente
 
The research considers two recent transformations of the Argentine middle level: the inclusion of new sectors in the secondary school, compulsory since the year 2006, and the integration of TICs. In this context, the project examines the process of reconfiguration of the work of teaching and the changes in the teachers' professional identities. The research was carried out under a flexible design, with multiple methods and stages. The first - whose progress is presented in this opportunity- focused on the analysis of policies and the provision of continuing training generated from the fabric between the national government and the province of Buenos Aires. First analyzed the policy documents which set out the guidelines for continuous training and establish the National Program (2013- 2016) together with the provincial guidelines. Second, we built a database to systematize the offer of courses in the territory of the province of Buenos Aires. Finally, he took a survey to 279 secondary teachers who participated in the training program to establish how such training and explore their views on the changes that have occurred at the secondary level and the impact on their teaching activities
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
035_politicas_vezub_CILME_2017.pdf
Size
333.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Vezub, Lea Fernanda - Coppola, Natalia

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Desarrollo social, políticas públicas y carrera docente en la República Argentina: Presente y futuro de la formación docente continua 

    Stigliano, Daniel Ernesto
    2018
  • Política educativa, formación técnica-profesional y orden social 

    Briasco, Irma; Coppola, Natalia; Monarca, Héctor Autoridad UAM
    2021-01-01
  • Políticas de formación docente inicial para educación rural en Argentina 

    Lorenzatti, Maria del C; Brumat, Maria Rosa; Beinotti, Gloria
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram