UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

La justicia social y la vocación docente en ciencias experimentales: Un estudio de caso

Title (trans.)
Social justice and teaching vocation in science education: A case study
Author
Gómez-Esquinas, Inmaculada
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 175-179
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Justicia social; Vocación docente; Ciencias; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679563

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En esta comunicación vamos a mostrar los resultados de un estudio de caso que hemos llevado a cabo a través del empleo de un elenco de entrevistas. Dentro de todas ellas, seleccionamos la más significativa debido a su contenido. Este estudio lo hemos realizado con un profesor de biología y geología de un contexto socioeconómicamente desafiante de Madrid. Nuestro objetivo no es sino comprender la vocación docente, así como el compromiso con la Justicia Social de este profesor de Ciencias Experimentales de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Asimismo, nos centramos en este caso, en el tercer curso de la ESO porque, hasta este curso, las materias del ámbito científico son de carácter obligatorio, realidad que enriquece notablemente nuestro estudio. A partir de aquí, se evidencia el compromiso con la Justicia Social, la falta de formación para implementarla en el aula y, cómo la vocación docente, de alguna manera, está presente
 
In this communication we will show the results of a study of case that we have developed through the use of a cast of interviews. Within all, we’ve selected the most significant because of its content. This study we’ve developed it with a Science teacher of the socioeconomically challenging context in Madrid. Our objective it isn’t fate understand teaching vocation, as well as the commitment with Social Justice of this Science teacher of Secondary Education. Also, we focus on in this case, on third course of Secondary Education because, until this course, Science subjects are compulsory, reality that greatly enriches our investigation. From here, research evidence the commitment whit Social Justice, the lack of training to implement it in the classroom and, how teaching vocation, somehow, it’s present
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
040_justicia_gomez_CILME_2017.pdf
Size
339.5Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Gómez-Esquinas, Inmaculada

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Las ciencias experimentales y el compromiso con la justicia social. Un estudio de vida del profesorado 

    Gómez Esquinas, María Inmaculada
    2018-11-14
  • Compromiso docente con la educación para la justicia social. Algunas precisiones 

    Méndez Núñez, ÁngelAutoridad UAM; Gómez-Esquinas, Inmaculada; Suavita, María Angélica
    2017
  • Enseñanza de las Ciencias Experimentales y las Matemáticas para la Justicia Social 

    Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram