UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

El liderazgo democrático de la Ufil Puerta Bonita

Title (trans.)
The democratic leadership in “La UFIL Puerta Bonita”
Author
Esteve Bailac, Laura
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 275-277
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Centros educativos; Liderazgo democrático; Liderazgo distribuido; Participación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679590

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En el contexto de investigación participante en el que se está llevando a cabo un estudio de caso en el marco de una tesis doctoral, se describe una experiencia educativa sobre liderazgo democrático distribuido diferente a las que pueden surgir en otros por las características propias del que es objeto de estudio, y que por su peculiaridad fue elegido para tal fin. Este centro experimental, ha desarrollado un modelo de liderazgo, al no tener prefijada de antemano una estructura organizacional dada por la Administración, por las propias características del proyecto y por el origen y desarrollo del mismo. De modo, que ha surgido una estructura como consecuencia de los requisitos administrativos, que exista un Director representante del centro; la cultura de los docentes que han trabajado anteriormente en otros centros altamente definidos organizacionalmente, como son los departamentos; y el objeto y posibilidades de trabajo del centro
 
In the context of participant research in which it is conducting a case study in the framework of a doctoral thesis, it is described an educational experience on distributed democratic leadership different from those that may arise in others due to the characteristics of the object of study, and that by its peculiarity was chosen for that purpose. This experimental centre has developed a model of leadership caused by not having an organizational structure preset by the Administration in advance, because of the characteristics of the project itself and the origin and development of that. So a structure has emerged as a result of the administrative requirements, that there is a Director representing the centre, the culture of teachers who have previously worked in other highly organizationally defined centres, such as departments; and the object and work possibilities of the centre
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
064_liderazgo_esteve_CILME_2017.pdf
Size
323.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Esteve Bailac, Laura

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Liderazgo democrático en la formación de directores, elementos básicos para una propuesta didáctico- investigativa 

    Díaz Delgado, Miguel Ángel; García Martínez, Inmaculada
    2018-05
  • Revisón de estándares de buenas prácticas para un liderazgo educativo democrático y distribuido 

    Tintoré, Mireia
    2018
  • Aprendiendo de los espacios de participación ciudadana: ¿Qué tiene que enseñarnos sobre modelos de liderazgo para el aprendizaje democratico? 

    Melero, Héctor S.
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad