UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Los derechos humanos de la infancia, como estrategia pedagógica para promover la convivencia escolar en cuatro instituciones educativas de la ciudad de Florencia

Title (trans.)
Human rights of children, as strategy teaching to promote the school coexistence in four educational institutions of the city of Florence
Author
Serna Agudelo, Blanca Nery; Recalde España, Edith; Losada Salgado, Nencer
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 309-312
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Derechos humanos de infancia; Convivencia escolar; Formación integral; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679601

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El objetivo la investigación fue proponer una estrategia pedagógica basada en los derechos fundamentales de los niños, que permitiera fortalecer la convivencia escolar en instituciones educativas del municipio de Florencia- Caquetá. Propuesta pedagógica, que se estructuró en tres momentos: diagnóstico, diseño e implementación y su posterior evaluación. Éstos a su vez, fueron desarrollados en el periodo comprendido: II-2014 y I-2016. A nivel metodológico, la investigación se encuentra enmarcada dentro del paradigma socio-critico, en la medida que se contribuyó a la transformación de la realidad social investigada a partir de la reflexión y el empoderamiento de la población focalizada sobre la cotidianidad del entorno escolar, familiar y social.
 
This objective main: propose a strategy pedagogical (based on them rights of them children), that would allow strengthen the coexistence school, in institutions educational of the municipality of Florence-Caquetá. Pedagogical proposal, which was structured in three stages: diagnosis, design and implementation of the proposal, and their subsequent evaluation. These in turn were developed in the period: II-2014 and I-2016. At the methodological level, the research is framed within the paradigm of socio - critical, in the measure that was intended to transform the social reality investigated from reflection and empowerment of the population focusing on the everyday life of the school, family and social environment
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
072_derechos_serna_CILME_2017.pdf
Size
355.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Serna Agudelo, Blanca Nery - Recalde España, Edith - Losada Salgado, Nencer

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los instrumentos musicales de percusión menor: Una alternativa pedagógica para potenciar la prosocialidad en los niños y niñas del grado transición 

    Recalde España, Edith; Ramírez Pascuas, María Rocío
    2017
  • El derecho humano al agua en España: Un estudio aplicado sobre la asequibilidad del agua en grandes ciudades 

    López Ruiz, Samara
    2019
  • Del hogar a la ciudad como camino de ida y vuelta en el desarrollo de la identidad: el caso de las rutinas de la infancia urbana de clase media/alta en Madrid 

    Morgade Salgado, MartaAutoridad UAM; Poveda Bicknell, David PatrickAutoridad UAM; González-Patiño, JavierAutoridad UAM
    2014-10-24
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram