UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Metas académicas versus metas profesionales: ¿Marcan diferencia en el rendimiento del alumnado?

Title (trans.)
Academic goals versus professional goals: Do they make any difference in student’s performance?
Author
Velasco, Pilar
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 349-355
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Motivación; Educación superior; Resultados académicos; Docencia empresarial; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679614

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En el EEES, la motivación del alumnado se convierte en uno de los ejes centrales. Este trabajo estudia si la naturaleza de los objetivos perseguidos por el alumnado (metas académicas versus metas prácticas/profesionales) afecta a sus resultados académicos. El análisis se realiza sobre un trabajo grupal en la asignatura de Dirección Financiera II. En conjunto, los resultados no muestran diferencias estadísticamente significativas en la calificación de los estudiantes en función de sus objetivos. Sin embargo, otros aspectos relacionados con el rol activo del alumnado como su grado de puesta al día sobre la actualidad económico-empresarial sí que marcan diferencias en su éxito académico
 
In the European Higher Education Area (EHEA), students’ motivation becomes a cornerstone. This paper studies whether the nature of the students’ goals (academic goals versus practical/professional ones) affects their academic performance. This analysis is based on a group work task experience in the Corporate Finance II subject. Overall, results do not display statistical significant differences in the students’ marks across the different goals groups. However, other aspects associated with the active role of students such as their degree of information about current news do make a difference in their academic success
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
080_metas_velasco_CILME_2017.pdf
Size
1.225Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Velasco, Pilar

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El rendimiento académico del alumnado autóctono y de origen inmigrante en la Región de Murcia 

    Escarbajal Frutos, Andrés; Navarro Barba, Juan; Arnaiz Sánchez, Pilar
    2019
  • Formación académica y perfeccionamiento profesional de los titulados de la Escuela de Magisterio de Teruel 

    Mateo Soriano, Mariano; García Martínez de Velasco, María del Carmen; Martín Gómez, Manuel
    1998
  • Relación entre parámetros de tensiomiografía y potenciales indicadores del rendimiento en ciclistas profesionales 

    García-García, O.
    2013
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad