UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

Módulo aprender a aprender en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes de la especialidad de Lengua y Literatura de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán de Huánuco

Title (trans.)
Module learn to learn in the learning strategies in the students of the specialization of Language and Literature of the National University Hermilio Valdizán de Huánuco
Author
Montenegro Muguerza, Humberto; Egoavil Medina, Irma; Santacruz Espinoza, Atanacia
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 407-411
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Aprender a aprender; Estrategias de aprendizaje; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679629

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El propósito de la investigación fue demostrar el efecto del Módulo Aprender a Aprender en las Estrategias de Aprendizaje de los estudiantes de la especialidad de Lengua y Literatura de la Universidad Hermilio Valdizán de Huánuco. Se utilizó los métodos de investigación cuantitativa (de estudio aplicada, nivel explicativo) y experimental, con diseño pre experimental (pre y postest, muestra no probabilística). Los instrumentos de medición fueron las fichas de observación validadas y confiabilizadas estadísticamente con un coeficiente de 95,00 % y el 0, 954, respectivamente. Se desarrollo 12 sesiones de 2 horas, durante 4 meses, estudio pre experimental (n=15). Resultados: la t calculada (tc) con los datos procesados es igual a: -18,147. Se concluye, que el Módulo Aprender a Aprender produce efectos favorables y significativos en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes de la Especialidad de Lengua y Literatura de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
 
The purpose of the research was to demonstrate the effect of the Learning to Learn Module in the Learning Strategies in the students of the Language and Literature speciality of the University Hermilio Valdizán de Huánuco. It used the quantitative research method, (of applied study, explanatory level), and experimental method, with pre-experimental design (pre and post-test, non-probabilistic sample). The measurement instruments were the validated observation sheets and statistically validated with a coefficient of 95.00% and the 0, 954, respectively. It developed 12 sessions of 2 hours, during 4 months, pre-experimental study (n = 15). Results: The calculated t (tc) with the processed data is equal to: -18,147. It is concluded that the Learning to Learn Module produces favourable and significant effects on the students' learning strategies in the Language and Literature Speciality of the National University Hermilio Valdizán
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
093_modulo_montenegro_CILME_2017.pdf
Size
366.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Montenegro Muguerza, Humberto - Egoavil Medina, Irma - Santacruz Espinoza, Atanacia

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Estilos de aprendizaje, estrategias para enseñar. Su relación con el desarrollo emocional y "aprender a aprender" 

    Gutiérrez Tapias, Mariano
    2018
  • Evaluación de la participación de los entornos virtuales del aprendizaje en el entorno personal del aprendizaje de los estudiantes de la Universidad técnica de Manabí 

    Barreto Zambrano, Lenin
    2020-07-01
  • Tamaño del efecto de índices asociados con el contexto de aprendizaje y desempeño de estudiantes de Grado 6º en la prueba de Ciencias Naturales del TERCE 

    Pardo Adames, Carlos A.; Medina, Iván Felipe
    2016
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram