UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid)
  • View Item

La igualdad de género vista por los equipos directivos del País Vasco

Title (trans.)
Gender equality seen by the management teams of the Basque Country
Author
Angulo Vargas, Araceli; Caño, Alfonso
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2017
Citation
Avances en liderazgo y mejora de la educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2017. 509-512
 
 
 
ISBN
978-84-697-3649-4 (online)
Subjects
Equipos directivos; Igualdad de género; Coeducación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/679662

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Durante el curso 2014-15 se llevó a cabo la quinta edición de las Evaluaciones de Diagnóstico (ED15). En el País Vasco se ha evaluado al alumnado de 4º de Educación Primaria y 2º de Educación Secundaria Obligatoria desde el 2009. Además de las competencias que se evalúan se pide a todo el alumnado que complete un cuestionario de contexto. Así mismo, los Equipos Directivos de los centros participantes (todos los centros tanto públicos como concertados del País Vasco) se les pide que cumplimenten otro cuestionario. Durante la Evaluación de diagnóstico del 2015 (ED15) uno de los temas que se trató es el de la percepción de la igualdad de género. En esta comunicación se desarrollan las conclusiones extraídas del cuestionario de Equipos Directivos teniendo en cuenta aspectos claves y medidas que han sido consideradas por los Equipos Directivos, tales como la incorporación de temas de igualdad y prevención de la violencia de género, en los planes de centro y en las programaciones de aula. Además, se aborda la percepción de la calidad de las relaciones entre chicos y chicas
 
The fifth edition of the Diagnostic Assessments was carried out during the 2014-15 academic year (DA15). In the Basque Country, students belonging to the 4th grade of Primary Education and to the 2nd grade of Secondary Education have been assessed since 2009. Apart from the competences that currently are evaluated, all the students are required to fill in a context questionnaire. The Management Teams of the participating schools, both Primary and Secondary, are required as well to complete another questionnaire, irrespective of being state or subsidized private schools. Together with the Diagnostic Assessment (DA15) one of the topics to be explored is that of the equality perception from a gender-based point of view. In this communication, the conclusions to be developed are drawn from the Management Team´s questionnaire taking into account key-points and measures which have been considered by the management staff such as the inclusion of equality in schools and how to prevent gender violence by activities inserted into plans and classroom programs. Besides, it’s described the perception of quality level of the relationships between boys and girls
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
117_igualdad_angulo_CILME_2017.pdf
Size
349.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Angulo Vargas, Araceli - Caño, Alfonso

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (1º. 2017. Madrid) [102]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Desvelando los significados de Equidad e Igualdad de Género: Un recorrido por instrumentos y políticas educativas dirigidas a la transformación por la igualdad de género desde el Derecho a la Educación 

    Domínguez Castillo, Mª. Pilar
    2015-07
  • Género y desarrollo: ¿Es la agenda post-2015 una oportunidad en el avance hacia la igualdad de género como objetivo de desarrollo? 

    Pajarín García, Marta
    2015-02
  • Evaluación ecocardiográfica en judocas olímpicos 

    Almenares Pujadas, M. E.; Berovides Padilla, O.; Silva Fernández, J.; González Angulo, J.; Vargas Oduardo, E. R.
    2006
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad