UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Los Sitios Reales: Patrimonio y recurso educativo en las aulas

Author
Santa-Cecilia Mateos, Fernando Javieruntranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas
Date
2017
Citation
Didácticas Específicas 17 (2017): 39-56
 
 
 
ISSN
1989-5240
Funded by
Este artículo difunde los resultados de la investigación perteneciente al Proyecto: “La herencia de los reales sitios. Madrid, de corte a capital (Historia, Patrimonio y Turismo)” (H2015/HUM3415). Equipo investigación UAM “Corte y articulación del territorio” CMM-COURT-TOURIST-ON
Project
Gobierno de España. H2015/HUM3415
Subjects
Recurso educativo; Patrimonio; Sitios Reales; Aula de Ciencias Sociales; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/680797
Rights
© 2017 Didácticas Específicas

Abstract

El presente artículo propone la consideración de los Reales Sitios como recurso educativo dentro del aula de ciencias sociales de educación infantil y primaria. Distinguir campo y ciudad y enriquecer el imaginario del paisaje del Madrid histórico son los principales objetivos. El descubrimiento y significado de espacios ligados a La Corte desde etapas tempranas de la enseñanza, puede ayudar a comprender la organización del territorio de Madrid, recreando la vida cortesana mediante el reconocimiento de elementos patrimoniales: palacios, el viario, personajes, costumbres y elementos naturales como son los bosques, cursos fluviales, fauna, entre otros que guardan relación con los Sitios Reales. La propuesta educativa toma en consideración la Comunidad de Madrid y se hace un diagnóstico de las propuestas educativas que ofrece Patrimonio Nacional para el profesorado
 
The present article proposes the consideration of the Royal Sites as an educational resources within the classroom of social sciences for infant and primary education. Distinguishing field and city and enrich the imaginary of the landscape of historic Madrid are the main objectives of this paper. The discovery and meaning of spaces linked to the Court from early stages of education, can help to understand in a better way the organization of the territory of Madrid, recreate the courtly life the recognition of heritage elements: palaces, the road, characters, customs and natural elements such as forests, river courses, fauna, among others that are related to the Royal Sites: The educational proposal takes into consideration the Community of Madrid and a diagnosis is made of the educational proposals offered by National Heritage for the teacher training
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
DE_17_3.pdf
Size
595.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Santa-Cecilia Mateos, Fernando Javier

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16826]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La erupción del volcán Cumbre Vieja en la Isla de La Palma (2021). El enfoque educativo de un volcán urbano 

    Santa-Cecilia Mateos, Fernando JavierAutoridad UAM; García de la Vega, AlfonsoAutoridad UAM; Martín Moreno, RaúlAutoridad UAM
    2021-12-22
  • Marta Múgica, Carlos Montes, Carles Castell: Programa Sociedad y Áreas Protegidas 2020. Áreas protegidas para el bienestar humano. Madrid, Fundación González Bernáldez. EUROPARC, 2016 

    Santa-Cecilia Mateos, Fernando JavierAutoridad UAM
    2017
  • Conservación de la naturaleza y desarrollo territorial en el Altiplano de Sajama (Bolivia) 

    Santa-Cecilia Mateos, Fernando JavierAutoridad UAM
    2013-07-05
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad