UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte. Investigaciones y ensayos
  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 10, num. 2. 2017
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte. Investigaciones y ensayos
  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 10, num. 2. 2017
  • View Item

La Educación Olímpica: Principios, actividades y modelos de enseñanza

Title (trans.)
Olympic education: Principles, activities and teaching models
Author
Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino; Gómez-Mármol, Alberto; Bazaco Belmonte, María Jesús; Molina Morote, Juan Manuel
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Centro de Estudios Olímpicos
Date
2017
Citation
10.15366/citius2017.10.2.005
Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte: Investigaciones y ensayos (CAF) 10.2 (2017): 37-46
 
 
 
ISSN
2340-9886
DOI
10.15366/citius2017.10.2.005
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/citius2017.10.2.005
Subjects
Olimpismo; Modelos de enseñanza; Pedagogía; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/681030

Abstract

El objetivo del presente artículo es desarrollar el concepto de Educación Olímpica. En este sentido, se expone una definición del concepto, los principios de la Educación Olímpica y sus principales actividades (artísticas y culturales, deportivas, académicas, material educativo, etc.). Además, se presentan los principales modelos de enseñanza de la Educación Olímpica (orientados al conocimiento, a la vida diaria o experimentales) así como el público objetivo al que va dirigido. Todo ello a través de una profunda revisión bibliográfica sobre este concepto
 
The aim of this paper is to develop the concept of Olympic Education. In this sense, a definition of the concept, the principles of the Olympic education and its main activities (arts and culture, sports, academic, educational materials, etc.) is exposed. In addition, we develop the main models of teaching Olympic Education (oriented knowledge to everyday life or experimental) and the different people who can use it. All this through an extensive bibliographic review on this concept
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
CAF_10_2_5.pdf
Size
353.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino - Gómez-Mármol, Alberto - Bazaco Belmonte, María Jesús - Molina Morote, Juan Manuel

This item appears in the following Collection(s)

  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 10, num. 2. 2017 [6]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Anales de los niveles de acoso entre iguales y su relación con el nivel de actividad física en Educación Primaria 

    Serrano Díaz, Antonio; Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino; Courel-Ibáñez, Javier; Gómez-Mármol, Alberto; Valero-Valenzuela, Alfonso
    2018-11
  • Usefulness of bone turnover markers as predictors of mortality risk, disease progression and skeletal-related events appearance in patients with prostate cancer with bone metastases following treatment with zoledronic acid: TUGAMO study 

    De La Piedra, Concepción; Alcaraz, A.; Bellmunt, Joaquim; Meseguer, Cristina; Gómez Caamaño, Antonio; Ribal, María José; Vázquez, Fernando Javier; Anido, Urbano; Samper, Pilar María; Esteban, Emilio; Álvarez-Ossorio, Jose Luis; Lara, Pedro Carlos; San José, L. A.; Contreras, José Antonio Viedma; Del Alba, Aránzazu González; González-Gragera, B.; Tabernero, Ángel J.; González Enguita, María del CarmenAutoridad UAM; Fernández, Jesús María; García-Escudero, Antonio; Gómez-Veiga, Francisco J.; Méndez, Míriam J.; Segarra, José; Virizuela, Juan Antonio; Carles, Joan; Lassa, A.; Calderero, Verónica; Constela, Manuel; Delgado, Diego Hernán; Mañas, Ana; Murias, Adolfo; Reynés, Gaspar; Rodríguez, Begoña I.; Rubio, Gustavo; Sánchez, Ernesto Sánchez; Unda, Miguel; Solsona, Eduardo; Martínez Javaloyas, J. M.; Comet-Batlle, Josep; Quicios, C.; Martín-Fernández, Marta; Mahillo, Ignacio; Moróte, Juan Moróte
    2013-06-25
  • Diferencias en la forma de organización de las sesiones de pádel con estudiantes 

    Sánchez-Alcaraz, B. J.; Sánchez-Pay, A.; Gómez-Mármol, A.; Bazaco- Belmonte, M. J.; Molina-Saorín, J.
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad