La Educación Olímpica: Principios, actividades y modelos de enseñanza
Title (trans.)
Olympic education: Principles, activities and teaching modelsPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Centro de Estudios OlímpicosDate
2017Citation
10.15366/citius2017.10.2.005
Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte: Investigaciones y ensayos (CAF) 10.2 (2017): 37-46
ISSN
2340-9886DOI
10.15366/citius2017.10.2.005Editor's Version
https://doi.org/10.15366/citius2017.10.2.005Subjects
Olimpismo; Modelos de enseñanza; Pedagogía; EducaciónAbstract
El objetivo del presente artículo es desarrollar el concepto de Educación Olímpica. En este sentido, se expone una definición del concepto, los principios de la Educación Olímpica y sus principales actividades (artísticas y culturales, deportivas, académicas, material educativo, etc.). Además, se presentan los principales modelos de enseñanza de la Educación Olímpica (orientados al conocimiento, a la vida diaria o experimentales) así como el público objetivo al que va dirigido. Todo ello a través de una profunda revisión bibliográfica sobre este concepto The aim of this paper is to develop the concept of Olympic Education. In this sense, a definition of the concept, the principles of the Olympic education and its main activities (arts and culture, sports, academic, educational materials, etc.) is exposed. In addition, we develop the main models of teaching Olympic Education (oriented knowledge to everyday life or experimental) and the different people who can use it. All this through an extensive bibliographic review on this concept
Files in this item
Google Scholar:Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino
-
Gómez-Mármol, Alberto
-
Bazaco Belmonte, María Jesús
-
Molina Morote, Juan Manuel
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Anales de los niveles de acoso entre iguales y su relación con el nivel de actividad física en Educación Primaria
Serrano Díaz, Antonio; Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino; Courel-Ibáñez, Javier; Gómez-Mármol, Alberto; Valero-Valenzuela, Alfonso
2018-11 -
Usefulness of bone turnover markers as predictors of mortality risk, disease progression and skeletal-related events appearance in patients with prostate cancer with bone metastases following treatment with zoledronic acid: TUGAMO study
De La Piedra, Concepción; Alcaraz, A.; Bellmunt, Joaquim; Meseguer, Cristina; Gómez Caamaño, Antonio; Ribal, María José; Vázquez, Fernando Javier; Anido, Urbano; Samper, Pilar María; Esteban, Emilio; Álvarez-Ossorio, Jose Luis; Lara, Pedro Carlos; San José, L. A.; Contreras, José Antonio Viedma; Del Alba, Aránzazu González; González-Gragera, B.; Tabernero, Ángel J.; González Enguita, María del Carmen; Fernández, Jesús María; García-Escudero, Antonio; Gómez-Veiga, Francisco J.; Méndez, Míriam J.; Segarra, José; Virizuela, Juan Antonio; Carles, Joan; Lassa, A.; Calderero, Verónica; Constela, Manuel; Delgado, Diego Hernán; Mañas, Ana; Murias, Adolfo; Reynés, Gaspar; Rodríguez, Begoña I.; Rubio, Gustavo; Sánchez, Ernesto Sánchez; Unda, Miguel; Solsona, Eduardo; Martínez Javaloyas, J. M.; Comet-Batlle, Josep; Quicios, C.; Martín-Fernández, Marta; Mahillo, Ignacio; Moróte, Juan Moróte
2013-06-25 -
Diferencias en la forma de organización de las sesiones de pádel con estudiantes
Sánchez-Alcaraz, B. J.; Sánchez-Pay, A.; Gómez-Mármol, A.; Bazaco- Belmonte, M. J.; Molina-Saorín, J.
2017