UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Experiencias migratorias en Reino Unido: Una oportunidad para repensar el liderazgo en el ejercicio de la ciudadanía y sus implicaciones educativas

Title (trans.)
Migratory experiences in United Kingdom: An opportunity to rethink leadership in the exercise of citizenship and its educational implications
Author
Izquierdo Montero, Alberto
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018-05
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 49-52
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Aprendizaje informal; Ciudadanía; Liderazgo; Migración; Participación social; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682653

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El incremento de la emigración desde el Estado español durante los últimos años, a partir del estallido de la crisis socioeconómica y política en el sur de Europa, ha orientado su flujo especialmente a Reino Unido como primer destino europeo. La auto-organización de las personas emigradas en redes informales de acogida, apoyo y protesta, ofrece la oportunidad de atender a lo que dicen y hacen estas personas como material para nutrir reflexiones, donde lo académico dialogue con lo militante, en torno a la articulación del liderazgo en el aprendizaje de la ciudadanía desde su ejercicio práctico inserto en la vida cotidiana, como forma de extraer observaciones que puedan convertirse en aportaciones significativas en el campo de los estudios sobre procesos educativos. Además, la presentación de esta experiencia trata de contribuir al repensar colectivo sobre el concepto de “ciudadanía”, enmarcándose en el trabajo que, desde el enfoque intercultural, se realiza en el Grupo INTER
 
The increase of emigration from the Spanish State during the last years, from the “outbreak” of the socio-economic and political crisis in the south of Europe, has oriented the special flow to the United Kingdom as the first European destination. The self-organization of the emigrated people in informal networks of reception, support and protest, offers the opportunity to attend attend to what those people say and do as material to nourish reflections, where the academic dialogue with the militant, around the articulation of the leadership in the learning of citizenship from its practical exercise, inserted in daily life, as a way of extracting itself, which becomes significant contributions in the field of studies on educational processes. In addition, the presentation of this experience tries to contribute to rethinking the collective on the concept of "citizenship", framed in the work that, from the intercultural approach, is carried out in the INTER Group
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_008.pdf
Size
511.9Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Izquierdo Montero, Alberto

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Recensión: Appiah, K. W. (2019). Las mentiras que nos unen. Repensar la identidad. Creencias, país, color, clase, cultura. Barcelona: Taurus. 322 páginas. ISBN: 9788430622269 

    Izquierdo-Montero, Alberto
    2019-12
  • La Relación educativa como ejercicio de distancia: Una mirada a la experiencia compasiva desde Rousseau = The educational relationship as an exercise at a distance: a look at compassionate experience from Rousseau 

    Prieto, Miriam
    2011
  • Compartiendo experiencias para la mejora educativa desde el liderazgo 

    Chocarro de Luis, Edurne
    2018-05
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad