UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Experiencia docente de introducción de prácticas informatizadas en la asignatura "Evaluación Psicológica I" del Grado en Psicología: Efectos sobre el aprendizaje del alumnado

Title (trans.)
Teaching experience of introduction of computerized practices in the subject "Psychological Evaluation I" of the Degree in Psychology: Effects on student learning
Author
Rodríguez-Rey, Rocío; Garrido-Hernansaiz, Helena; Cantero-García, María; Alonso-Tapia, Jesús
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018-05
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 118-121
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Innovación educativa; Tecnología educacional; Enseñanza de la psicología; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682680

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Este trabajo estudia los efectos de la inclusión de una metodología docente, las prácticas informatizadas (PI), en la asignatura Evaluación Psicológica I del Grado en Psicología. Las PI son una forma estructurada de trabajo práctico en la que el alumno es guiado en su proceso de aprendizaje. Este trabajo explora cómo el rendimiento de los alumnos en las diferentes actividades de la asignatura, junto al número de PI realizadas predicen el grado de aprendizaje adquirido, evaluado mediante el examen. Además, pretendemos conocer el uso que hacen los alumnos de las PI y su satisfacción. La muestra fueron 74 alumnos de la asignatura Evaluación Psicológica I del Grado en Psicología de la Universidad Autónoma de Madrid. Los resultados muestran que el 51,5% de los alumnos utilizaron las PI. Su satisfacción fue elevada. El número de PI realizadas no contribuye a predecir el aprendizaje del alumno en la asignatura. Sin embargo, el rendimiento del alumno en el conjunto de metodologías docentes correlaciona significativamente con la nota del examen
 
The present study explores the effects of the inclusion of a teaching methodology, the online practical activities (OP), in the subject Psychological Assessment I, in the Degree in Psychology. The OP are activities, with a clear structure in which the student is guided step-by-step in their learning process. This study explores how the performance of the student in the different activities, along with the number of OP completed predict the degree of learning achieved by the student, assessed by the mark at the exam. Additionally, we intend to explore the utilization of the OP by the students and their level of satisfaction. The sample were 74 students of the subject Psychological Assessment I, in the Degree of Psychology at Universidad Autónoma de Madrid. Results showed that 51.5% of the students used the OP. Their satisfaction was high. The number of OP completed did not contribute to predict the level of learning acquired by the student. However, the performance of the student in the methodologies used, all taken together, is significantly correlated with the marks achieved in the exam
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_025.pdf
Size
510.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Rodríguez-Rey, Rocío - Garrido-Hernansaiz, Helena - Cantero-García, María - Alonso-Tapia, Jesús

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Calidad de las presentaciones de diapositivas en la docencia universitaria 

    Garrido-Hernansaiz, Helena; Cantero-García, María; Rodríguez-Rey, Rocío; Alonso-Tapia, Jesús
    2018
  • Coping, personality and resilience: prediction of subjective resilience from coping strategies and protective personality factors 

    Alonso-Tapia, Jesús; Rodríguez-Rey, Rocío; Garrido- Hernansaiz, Helena; Ruiz, Miguel; Nieto, Carmen
    2019
  • The factor structure of the Posttraumatic Growth Inventory in parents of critically ill children 

    Rodríguez Rey, Rocío; Alonso Tapia, Jesús; Kassam-Adams, Nancy; Garrido Hernansaiz, Helena
    2016
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram