UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Cuestionario de percepciones para un diagnóstico participativo de los centros escolares de Chile: En el contexto del sistema de aseguramiento de la calidad de la educación de Chile

Title (trans.)
Perceptions questionnaire for a participatory diagnosis of schools in Chile: In the context of the education quality assurance system of Chile
Author
Garay Oñate, Sergio
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 289-292
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Mejora escolar; Gestión educativa; Calidad de la educación; Control de calidad; Apreciación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682797

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Esta contribución recoge la experiencia desarrollada en el programa de formación de directivos para centros escolares de la Universidad Andrés Bello, en el módulo de Aseguramiento de la Calidad de Educación. Un alto porcentaje de los estudiantes que participan de este programa ya ejercen cargos directivos o se preparan para ello en el sistema público y de sectores vulnerables de la ciudad de Santiago. El sistema obliga a los centros a generar Planes de Mejoramiento, cuyo diagnóstico no cuenta con mecanismos participativos, que recojan la perspectiva de los distintos actores implicados. Por ello, en el contexto de este curso y con la participación de los estudiantes se ha desarrollado un sistema de diagnóstico, con instrumentos cualitativos y cuantitativos para llegar a un diagnóstico más certero
 
This contribution gathers the experience developed in the training program for school principals of the Andrés Bello University, in the Education Quality Assurance module (Chilean school system). A high percentage of students from this program already hold management positions or are preparing for it in the public system and from vulnerable sectors of the city of Santiago. The aforementioned system, developed by the Education Ministry, forces the centers to generate Improvement Plans, whose diagnosis does not have participatory mechanisms, that is to say, that they gather the perspective of the different actors involved, which give consistency to the plans or contribute to its effectiveness Therefore, in the context of this course and with the participation of students, a participatory diagnostic system has been developed, with qualitative and quantitative instruments to reach a more accurate diagnosis
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_068.pdf
Size
573.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Garay Oñate, Sergio

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Percepción y valoración de la calidad educativa de alumnos y padres en 14 centros escolares de la región metropolitana de Santiago de Chile 

    Palma Gajardo, Elvira
    2008
  • Percepciones del profesorado sobre las políticas de aseguramiento de la calidad educativa en Chile 

    Prieto Egido, MiriamAutoridad UAM
    2019-07-04
  • Cuestionario multidimensional de distribución del liderazgo en escuelas primarias de Chile 

    Garay Oñate, Sergio; Maureira Cabrera, Óscar
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram