UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Co-liderazgo y discernimiento en la escuela a través del modelo Hall-Tonna

Title (trans.)
Co-leadership and discernment in the school through Hall-Tonna model
Author
Ortí Martínez, José Antonio
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 302-307
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Liderazgo; Valores; Organizaciones; Escuelas; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682800

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Una nueva visión del mundo surge y palabras como la democracia, la colaboración ciudadana y la dignidad humana se desfragmentan en aras del poder económico. El futuro exige la interdependencia de las personas independientes, lejos del cumplimiento por el beneficio económico y hacia la integración personal en la escuela. Esta es la edad del co- liderazgo, una responsabilidad compartida, que implica la construcción de una visión que converge de los valores individuales, grupales e institucionales. El Modelo Hall-Tonna ayuda al discernimiento y a la alineación de los valores de las personas con los valores y visión de la organización. Facilita a la organización la tarea de hacer explícita información tácita, dota a los individuos del conocimiento de la propia conducta y de sus prioridades, señalando hacia los valores y el tipo de liderazgo que buscan y ejercen. En el presente artículo se analizan y comparan los Mapas de Valores y Liderazgo de tres grupos con distinto nivel de autoridad/gobierno dentro de una organización educativa en la Región de Murcia: equipo directivo, coordinadores de etapa y claustro de profesores
 
A new view of the world emerges and words such as democracy, civic collaboration and human dignity are defragmented for the sake of economic power. The future demands the interdependence of independent people, far from accomplishment for the purpose of economic benefit and towards personal integration in the school. This is the age of coleadership, a shared responsibility, which implies the construction of a view that converges on individual, group and institutional values. The Hall-Tonna Model helps in the discernment and alignment of people's values with the values and view of the organization. It facilitates the organization's task of making tacit information explicit, endowing individuals with knowledge of their own behavior and priorities, pointing to the values and the type of leadership they seek and perform. This article analyze, and compare the Values and Leadership Maps of three groups with different levels of authority/government within an educational organization in the Region of Murcia: management team, stage coordinators and teachers
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_071.pdf
Size
1.125Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Ortí Martínez, José Antonio

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Liderazgo en instituciones educativas en base al modelo Hall-Tonna 

    Ortí Martínez, José Antonio
    2017
  • Una nueva perspectiva en el estudio del liderazgo escolar en Chile: La distribución de liderazgo en las escuelas a través del análisis estructural y de redes 

    Garay Oñate, Sergio; Maureira Cabrera, Óscar
    2017
  • Una rápida mirada al estado actual de la investigación latinoamericana sobre liderazgo y organización escolar a través de los artículos 

    Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Martínez Garrido, Cynthia AlmenaraAutoridad UAM; Hidalgo Farran, NinaAutoridad UAM; Hernández Castilla, María ReyesAutoridad UAM
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram