UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

La gamificación como recurso para la mejora del aprendizaje del Inglés en educación primaria

Title (trans.)
Gamification as a resourse for improving English learning in primary education
Author
García Gaitero, Felipe; García Gaitero, Óscar; Martín Martín, Margarita
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 466-468
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Gamificación; Motivación; Inglés; Tecnologías de la información y la comunicación (TIC); Educación primaria; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682944

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

La presente investigación ha buscado aumentar la motivación de los estudiantes mediante el uso de las TIC y la gamificación en el aprendizaje de la segunda lengua, el inglés, en niños de Educación Primaria. La metodología de investigación empleada, con un enfoque experimental, utilizó dos grupos de quinto de Educación Primaria en los que se aplicó el programa y otro grupo del mismo nivel a modo de grupo de control. Se recogieron datos relativos a las variables mediante un cuestionario de motivación y un sistema de evaluación de rúbricas que identifica la producción escrita del alumno. Posteriormente se realizó un análisis estadístico de los mismos, que confirmó la eficacia del programa. Los alumnos pertenecientes a los grupos experimentales mostraron incrementos estadísticamente significativos frente a los alumnos del grupo de control en el grado de motivación hacia el estudio de la asignatura y en el nivel de competencia lingüística en comunicación escrita
 
The present research has the goal to increase the motivation of students through the use of ICT and gamification in the second language learning in Primary Education. The methodology used was an experimental approach, with two groups of the fifth grade of Primary Education in which the program was applied and another group of the same level as a control group. Data related to the variables were collected through a study using a motivation questionnaire and a standard evaluation system based on a series of performance criteria that identifies the student's written production. Subsequently, a statistical analysis of them was carried out, which confirmed the effectiveness of the program. The students belonging to the experimental groups grew statistically significant compared to the students of the control group in the degree of motivation for the study of the subject and in the level of linguistic competence in written communication
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_110.pdf
Size
507.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:García Gaitero, Felipe - García Gaitero, Óscar - Martín Martín, Margarita

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los recursos didácticos de matemáticas en las aulas de educación primaria en América Latina: disponibilidad e Incidencia en el aprendizaje de los estudiantes 

    Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Román, Marcela; Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM
    2016
  • La educación a través del arte como instrumento básico de la enseñanza superior: comparativa y validación del Test Crea como recurso evaluador en alumnos 

    Torres García, Óscar Eduardo
    2013
  • Las habilidades de aprendizaje y estudio en la educación secundaria: estrategias orientadoras de mejora 

    Sobrado Fernández, Luis Martín; Cauce Santalla, Ana; Rial Sánchez, Raquel
    2002
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram