UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Relación entre calidad percibida y satisfacción con el servicio educativo mediante árboles de decisión

Title (trans.)
Relationship between perceived quality and satisfaction with the educational service with decision trees
Author
Río Prieto, Daniel; Asensio Muñoz, I. Inmaculada
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 503-506
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Satisfacción; Calidad; Árboles de decisión; Ánálisis multivariado; Mejora; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682954

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En los últimos años se hace referencia continua a los conceptos de calidad educativa y de satisfacción tanto en entornos académicos como en las conversaciones de familias y alumnos. Estos dos conceptos, calidad y satisfacción, en ocasiones se han utilizado de forma imprecisa. En este estudio se ha empleado el modelo EducalNet, que se apoya en de cuestionarios diferenciados para familias y alumnos para obtener una medida de la calidad de los centros educativos y poder cotejarla con la satisfacción expresada. Se ha analizado la fiabilidad del modelo y se ha validado utilizando una base de datos obtenida a partir de datos de 16 institutos de secundaria de la zona sur de la Comunidad de Madrid. El análisis multivariado de los resultados obtenidos con esa muestra, utilizando como principal herramienta los árboles de decisión, permite acercarse empíricamente al constructo que se mide con los cuestionarios EducalNet y entender la relación entre ambos conceptos
 
Over the last few years, the concepts of educational quality and satisfaction have been continuously mentioned both in academic environments and in the conversations of families and students. These two concepts, quality and satisfaction, have sometimes been used inaccurately. This study has employed the EducalNet model, which is based on differentiated questionnaires for families and students to obtain a measure of the quality of educational centres and be able to compare it with the satisfaction expressed. The reliability of the model has been analysed and validated using a database obtained from data from 16 secondary schools in the southern region of Madrid, the multivariate analysis of the results, by using decision trees as the main tool, allows to specify what is the construct measured by EducalNet questionnaires, as well as verify the relationship between both concepts
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_120.pdf
Size
510.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Río Prieto, Daniel - Asensio Muñoz, I. Inmaculada

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La satisfacción de familias y alumnos como instrumento de mejora de la educación: Ilustración de una herramienta de sistemática de medida y de un enfoque metodológico de evaluación 

    Río Prieto, Daniel; Asensio Muñoz, Inmaculada
    2017
  • Análisis de las dfimensiones para la medida de la satisfacción de las familias en centros de educación secundaria 

    Río Prieto, Daniel; Asensio Muñoz, I. Inmaculada
    2018
  • Satisfacción y calidad percibida en pacientes con analgesia epidural para trabajo de parto 

    Gredilla Díaz, Elena
    2006
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad