UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Los territorios educativos de intervención prioritaria y su relación con la justicia social

Title (trans.)
Educational territory of priority intervention in connection with social justice
Author
Moreno Medina, Ireneuntranslated; Fernandes, Preciosa
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 517-520
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Subjects
Justicia social; Escuela; Zona de prioridad educativa; Escuela desfavorecida; Necesidades educacionales; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/682958

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En esta comunicación se presentan los resultados de una investigación cualitativa a través de la metodología de estudios de casos realizado en una escuela que forma parte de un agrupamiento de Portugal. Esta pesquisa es elaborada en un TEIP (Territorio Educativo de Intervención Prioritaria) situado en un contexto socioeconómicamente deprimido. Un TEIP es una medida política que nació en 1996 y ha ido evolucionando a lo largo de los años con la intención de mejorar y ampliar el número de centros educativos que se pueden beneficiar de la misma. El objetivo de la investigación es comprobar la relación de la Justicia Social con esta medida de la política educativa de este país, que en teoría está diseñado para alcanzar una mayor igualdad, un mayor éxito educativo, bajar el absentismo escolar, etcétera
 
In this paper, the results of a qualitative research are presented through the methodology of case studies carried out in a school of Portugal. This research is elaborated in a TEIP (Educational Territory of Priority Intervention) located in a socioeconomically depressed context. A TEIP is a political measure that was born in 1996 and has evolved over the years with the intention of improving and expanding the number of educational centers that can benefit from it. The objective of the research is to verify the relationship of Social Justice with this measure of educational policy in this country, which is designed to achieve greater equality, greater educational success, lower school absenteeism, etc
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_124.pdf
Size
509.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Moreno Medina, Irene - Fernandes, Preciosa

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El desarrollo de las competencias básicas para el cambio educativo desde un enfoque de Justicia Social. Una intervención en el IES Vallecas-Magerit 

    Robles Montes, Concepción
    2015-11-20
  • Educación, pobreza y Justicia Social. Un análisis cultural de escuelas en contextos socioeconómicamente desafiantes 

    Moreno Medina, IreneAutoridad UAM
    2021-06-17
  • Una aproximación conceptual a la educación para la justicia social y ambiental 

    Carneros, Sergio; Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Moreno Medina, IreneAutoridad UAM
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram