UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Congresos y Jornadas
  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid)
  • View Item

Evaluación de competencias profesionales requeridas en egresados de un modelo educativo virtual, para su inserción en el campo laboral

Title (trans.)
Evaluation of professional competencies required in graduates of a virtual educational model, for their insertion in the labor field
Author
Cotero Moreno, Karina Margarita; Richart Varela, Rosa Elena; Garduño Castillo, Víctor Arturo; Martínez Rodríguez, Reyna del Carmen; Benítez Corona, Lilia; Gómez Revuelta, Gloria Maritza
Publisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)
Date
2018
Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 25-30
 
 
 
ISBN
978-84-09-02058-4 (online)
Funded by
El presente proyecto de investigación fue financiado por la Secretaria de Educación Pública (SEP) de México
Subjects
Competencias profesionales; Evaluación de competencias; Educación superior; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/683137

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El presente proyecto de investigación fue financiado por la Secretaria de Educación Pública (SEP) de México, el propósito fue elaborar un instrumento que evalúe las competencias profesionales con las que egresan los estudiantes de educación superior en programas de educación por competencias de tres universidades públicas de México. El paradigma metodológico es cuantitativo, el tipo de metodología es transversal diagnóstica, la muestra se realizó en tres universidades de la República Mexicana. Se realizó un trabajo colaborativo entre tres Cuerpos Académicos (CA) de tres Universidad públicas, dos con modalidad presencial y una virtual, lo que enriqueció el desarrollo de análisis de los perfiles de egreso de las licenciaturas objeto de estudio y el proceso de elaboración del instrumento, se incluyen tres apartados de acuerdo a las competencias a evaluar: competencias específicas 22 items transversales o generales ,12 y básicas 13 dejando un total de 47 items, que garantizan una evaluación pertinente de las competencias profesionales
 
This research project was funded by the Ministry of Public Education (SEP) of Mexico, the purpose was to develop an instrument to assess the professional skills with which graduate students in higher education in competency education programs of three public universities of Mexico. The methodological paradigm is quantitative, the type of methodology is crosssectional diagnosis, the sample was taken in three universities of the Mexican Republic. A collaborative work was carried out between three academic bodies (CA) of three public universities, two with face-to-face modality and one virtual, which enriched the development of analysis of the graduation profiles of the undergraduate degrees studied and the process of developing the instrument , three sections are included according to the competences to be evaluated: specific competences 22 transversal or general items, 12 and basic 13 leaving a total of 47 items, which guarantee a pertinent evaluation of professional competences
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RILME_156.pdf
Size
510.9Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Cotero Moreno, Karina Margarita - Richart Varela, Rosa Elena - Garduño Castillo, Víctor Arturo - Martínez Rodríguez, Reyna del Carmen - Benítez Corona, Lilia - Gómez Revuelta, Gloria Maritza

This item appears in the following Collection(s)

  • Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación (2º. 2018. Madrid) [146]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Evaluación de un modelo educativo universitario: Una perspectiva desde los actores 

    Moreno Olivos, Tiburcio; Espinosa Meneses, Margarita; Solano Meneses, Eska Elena; Fresán Orozco, María Magdalena
    2016
  • La inserción laboral de los egresados universitarios españoles en el contexto de la Unión Europea 

    Baquero Pérez, JavierAutoridad UAM
    2022-03-07
  • Population-based multicase-control study in common tumors in Spain (MCC-Spain): Rationale and study design 

    Castaño-Vinyals, Gemma; Aragonés, Nuria; Pérez-Gómez, Beatriz; Martín, Vicente; Llorca, Javier; Moreno, Víctor; Altzibar, Jone M.; Ardanaz, Eva; De Sanjosé, Sílvia; Jiménez-Moleón, José J.; Tardón, Adonina; Alguacil, Juan; Peiró, Rosana; Marcos-Gragera, Rafael; Navarro, Carmen; Pollán Santamaría, Marina AnunciaciónAutoridad UAM; Kogevinas, Manolis; Alonso, Maria Teresa; Amiano, Pilar; Arias, Cristina; Azpiri, Mikel; Benavente, Yolanda; Boldo, Elena; Bueno, Aurora; Bustamante, Mariona; Caballero, Francisco Javier; Campo, Elías; Cantón, Rafael; Capelo, Rocío; Carmona, Carme; Casabonne, Delphine; Chirlaque, María Dolores; Cirac, Judith; Clofent, Juan; Colado, Enrique; Costas, Laura; Crous, Marta; Campo, Rosa del; Díaz Santos, Marian; Dierssen-Sotos, Trinidad; Ederra, María; Espinosa, Ana; Fernández Cabrera, Marieta; Fernández Somoano, Ana; Fernández Villa, Tania; García García-Esquinas, EstherAutoridad UAM; García Martín, Paloma; Gómez-Acebo, Inés; Puga, Cristina González; Gràcia, Esther; Eslava, Marcela Guevara; Guinó, Elisabet; Huerta, José María; Lope, Virginia; López-Abente, Gonzalo; López-Otín, Carlos; Martínez Argüelles, Begoña; Merino Salas, Sergio; Mirón Pozo, Benito; Molina dee La Torre, Antonio José; Moreno, Eduardo; Moreno Iribas, Concepción; Olea, Nicolás; Gelis, Gemma Osca; Paré, Laia; Porta, Miquel; Puig, Montse; Rivad del Fresno, Manuel; Robles, Claudia; Rodríguez Suarez, Marta María; Romero, Beatriz; Sáez Castillo, Ana Isabel; Sala Serra, Maria
    2015-01-01
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram