UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018.
  • View Item

Redes sociales como factor incidente en el área social, personal y académica de alumnos de Educación Secundaria Obligatoria

Title (trans.)
Social networks as incidental factor on social, personal and academic lives of Compulsory Secondary Education students
Author
González García, Erika; Martínez Heredia, Nazaret
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2018
Citation
10.15366/tp2018.32.010
Tendencias Pedagógicas 32 (2018): 133-146
 
 
 
ISSN
1133-2654 (print); 1989-8614 (online)
DOI
10.15366/tp2018.32.010
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/tp2018.32.010
Subjects
Emociones; Redes sociales; Adolescentes; Tecnologías de la información y la comunicación (TIC); Identidad; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/684131
Rights
© 2018 Tendencias Pedagógicas

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

Desde hace algún tiempo, las emociones han ido adquiriendo un importante papel en todas las esferas de nuestra sociedad, es por ello que numerosas investigaciones las han incluido como objeto de estudio, desde la psicología, la neurociencia, la política… también dentro de la comunicación y en concreto, relacionándolas con las redes sociales, como es nuestro caso. En este trabajo nos hemos centrado, en realizar una revisión bibliográfica acerca de las redes sociales, así como en analizar los factores sociales, personales y académicos de la incidencia de éstas en los jóvenes de Granada a través del uso las redes sociales. El artículo presenta una panorámica de algunas investigaciones y de la nuestra propia, abarcando el estudio de las redes sociales como espacios de interacción en el cual las emociones son expresadas a través de diferentes vías. Concluimos en que a través de las redes sociales se expresan ciertas emociones y afectos, así como la configuración de la identidad personal de las personas más jóvenes
 
Some years ago, the emotions have been acquiring an important role in all the spheres of our society. This is the reason that numerous researches have included as an object of study, from the psychology, the neuroscience, the policy… Also inside the communication and relating them to the social networks, since it is our situation. In this study, we have centred ourselves, after realizing a shallow bibliographical about social networks, as well as analyzing social, personal and academic factors of the incidence of these in young people of Granada through the use of social networks. This article presents the panoramic one of some researches and of own ours, including the study of the social networks as spaces of interaction in which the emotions are expressed across different routes. We conclude in that across the social networks certain emotions and affections express, as well as the configuration of the personal identity of the young people
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
TP_32_12.pdf
Size
276.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:González García, Erika - Martínez Heredia, Nazaret

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018. [16]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El Liderazgo para la mejora escolar y la justicia social. Un estudio de caso sobre un centro de educación secundaria obligatoria 

    Martínez-Valdivida, Estefanía; García-Martínez, Inmaculada; Higueras-Rodríguez, María Lina
    2018
  • Redes sociales y socialización afectiva de las personas jóvenes: Necesidades docentes en Educación Secundaria Obligatoria 

    Calvo González, Soraya; San Fabián, José Luis
    2018
  • Medidas para la reducción del fracaso escolar desde la escuela y el aula en la etapa de educación secundaria obligatoria 

    Martínez Valdivia, Estefanía; Martín Romera, Ana; García Martínez, Inmaculada
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad