UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018.
  • View Item

Identidad profesional docente y Movimientos de Renovación Pedagógica

Title (trans.)
Teachers’ professional identity and Movements for Pedagogic Renovation
Author
Santamaría-Cárdaba, Noelia; Torrego Egido, Luis; Ortiz de Santos, Rosa
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2018
Citation
10.15366/tp2018.32.013
Tendencias Pedagógicas 32 (2018): 177-192
 
 
 
ISSN
1133-2654 (print); 1989-8614 (online)
DOI
10.15366/tp2018.32.013
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/tp2018.32.013
Subjects
Movimientos de Renovación Pedagógica (MRP); Docente; Identidad profesional; Investigación cualitativa; Formación permanente; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/684134
Rights
© 2018 Tendencias Pedagógicas

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

Esta investigación estudia si la identidad profesional de los docentes inmersos en los Movimientos de Renovación Pedagógica (MRP) se ve influida de manera sustancial por formar parte de estos colectivos. Por medio de una metodología cualitativa –se emplean entrevistas en profundidad para recopilar información– se analiza la identidad profesional de seis profesores involucrados en MRP, con amplia y media experiencia docente. Los resultados permiten afirmar que la identidad profesional de los docentes entrevistados se ve modificada por formar parte activa de los MRP
 
This research studies whether the teachers’ professional identity immersed in Movements for Pedagogic Renovation (MRP) is affected by being part of these groups. The methodology used is the qualitative because we use interviews to collect data, which were did to six teachers involved in MRP with a wide and medium teaching experience. The results affirm that the interviewed teachers’ professional identity is modified by being an active part of the MRP
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
TP_32_15.pdf
Size
287.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Santamaría-Cárdaba, Noelia - Torrego Egido, Luis - Ortiz de Santos, Rosa

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 32. 2018. [16]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La democracia en educación y los movimientos de renovación pedagógica: Evaluación de prácticas educativas democráticas 

    Ortiz de Santos, Rosa; Torrego, Luis; Santamaría-Cárdaba, Noelia
    2018
  • Statins: Could an old friend help the fight against COVID-19? 

    Rodrigues-Diez, Raul R.; Tejera-Muñoz, Antonio; Marquez-Exposito, Laura; Rayego-Mateos, Sandra; Santos Sanchez, Laura; Marchant, Vanessa; Tejedor Santamaria, Lucía; Ramos, Adrian M.; Ortiz Arduán, AlbertoAutoridad UAM; Egido, Jesús; Ruiz Ortega, MartaAutoridad UAM
    2020-06-19
  • Renovación pedagógica en Aragón: Estudio de caso del movimiento de renovación pedagógica "Aula Libre" entre 1975 y 2012 

    Lorenzo Lacruz, Juan
    2016
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad