UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 07. 2018
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 07. 2018
  • View Item

Valores históricos y actuales del Bachillerato Internacional

Title (trans.)
Historical and current values of the International Baccalaureate
Author
Bueno Villaverde, Ángeles
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)
Date
2018
Citation
Journal of Supranational Policies of Education 7 (2018): 7-23
 
 
 
ISSN
2340-6720 (online)
Subjects
Bachillerato Internacional; Escuelas internacionales; Perfil de la comunidad IB; Historia de la Educación Internacional; Educación para la ciudadanía global; Competencia global; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/684365

Abstract

El propósito de este trabajo es aclarar algunos de los conceptos y valores explícitos que apoyan la Misión y Visión de la Organización del Bachillerato Internacional, pero también los valores implícitos observados en la mayoría de las escuelas adheridas a esta organización en la actualidad. Este trabajo pretende analizar la filosofía en la que se encuentra la Educación Internacional, determinar los valores que apoyan la Educación Internacional desde su creación y los valores que apoyan la Conciencia Global. Para ello se revisan los antecedentes históricos de las escuelas internacionales vinculadas a la Sociedad de Naciones y se analizan los principios de la educación internacional. Más adelante, tratamos el significado de ser internacional con respecto a las escuelas y el currículo; desarrollamos las características de los programas del IB y el perfil de la comunidad IB; continuamos con las tendencias de la educación internacional y sus valores. Finalmente, acabamos revisando el concepto de Educación para la Ciudadanía Global de hoy en día y la importancia de desarrollar una Competencia Global
 
The purpose of this paper is to clarify some of the concepts and the explicit values that support the Mission and Vision of the International Baccalaureate Organization, but also the implicit values observed in most of the schools adhering to this organization nowadays. This paper is intended to analyze the philosophy in which stands International Education, to determine the values that support International Education since its inception and to determine the values that support Global Consciousness. First, there is a revision of the historical background of the International schools linked to the League of Nations. Later on, we deal with the principles of international Education. We try to clarify the meaning of being international regarding schools and curriculum. We develop the characteristics of IB programmes and the Learner profile. We continue with the Trends in international education and its values. And finally, we end up revising the concept of Global Citizenship Education nowadays and the importance of developing a Global Competence
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
JOSPOE-7_3.pdf
Size
334.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Bueno Villaverde, Ángeles

This item appears in the following Collection(s)

  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 07. 2018 [6]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Estilos de liderazgo en la gestión académica universitaria española 

    San Juan Fernández, Mónica; Bueno Villaverde, Ángeles
    2017
  • El Programa del Diploma de Bachillerato Internacional en institutos públicos españoles: Tres miradas sobres las voces de sus antiguos alumnos 

    Thoilliez, Bianca; Rappoport, Soledad
    2018
  • Encuesta sobre la libertad de expresión 

    Carrillo López, Marc; Corredeira Alfonso, Loreto; Rodríguez, Ángel; Sánchez Ferriz, Remedio; Solozábal Echavarría, Juan JoséAutoridad UAM; Urías Martínez, Joaquín; Villaverde Menéndez, Ignacio
    2019
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram