UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Política educativa e discursos sobre qualidade: Usos e ressignificações no caso espanhol

Title (trans.)
Education policy and discourses of quality: Usages and resignification in the Spanish case
Author
Fernández-González, Noelia; Monarca, Héctor Amadeountranslated
Entity
UAM. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Publisher
Asociación Investigación, Formación y Desarrollo de Proyectos Educativos
Date
2019-01
Citation
Revista Educación, Política y Sociedad 4.1 (2019): 55-83
 
 
 
ISSN
2445-4109
Subjects
Discursos educacionais; Política educacional; Disputas simbólicas; Qualidade; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/686401
Note
Este artigo foi publicado num primeiro momento no livro “Calidad de la Educación en Iberoamérica: Discursos, políticas y prácticas, de Monarca (2018). O trabalho está vinculado ao projeto «Calidad de la Educación en Iberoamérica: discursos, políticas y prácticas», financiado pela “10ª Convocatoria de Proyectos de Cooperación Interuniversitaria UAM-Banco Santander con América Latina”. Traduzido do original por Maria José da Silva Fernandes.

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

O artigo apresenta uma discussão acerca das possibilidades de ressignificação do termo "qualidade" no marco das políticas educacionais que organizam a escola pública. Partindo da teoria do discurso pós-estruturalista e pós-marxista, sugere pensar a "qualidade" como termo de significado vazio e flutuante e, portanto, sujeito a disputas políticas voltadas a fixar o sentido da escola. Este trabalho foi originalmente publicado em espanhol (Fernández-González e Monarca, 2018)
 
This paper poses the discussion about the possibilities of resignifying the term “quality” within the frame of education policies organizing public school. Based on the post-structuralist and the post-marxist discourse theory, we think about “quality” as an empty and floating signifier, therefore, as a locus of political dispute for fixing the meaning of the school. This work was originally published in Spanish in Fernández-González and Monarca (2018).
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REPS_4_1_5.pdf
Size
351.9Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Fernández-González, Noelia - Monarca, Héctor Amadeo

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [15094]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los sentidos de la rendición de cuentas en el discurso educativo 

    Fernández-González, Noelia; Monarca, Héctor AmadeoAutoridad UAM
    2018-01-01
  • El papel de la inspección educativa en los procesos de cambio 

    Monarca, Héctor AmadeoAutoridad UAM; Fernández-González, Noelia
    2016
  • Opinión sobre la LOMCE desde la orientación educativa y el profesorado de apoyo 

    Monarca, Héctor AmadeoAutoridad UAM; Piedrahita, César; Fernández-González, Noelia
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram