O humor e a moral na sociedade vicentina de Quinhentos: O Auto da Barca do Inferno a julgamento
Title (trans.)
Humor and morality in the vicentine society of the five hundreds: The Auto da Barca do Inferno a Juicio; El humor y la moral en la sociedad vicentina del quinientos: El Auto da Barca do Inferno a JuicioEntity
UAM. Instituto Universitario La Corte en Europa (IULCE)Publisher
Universidad Autónoma de MadridDate
2018-12Citation
Actio Nova: Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada. Monográfico 2 (2018): 168-187ISSN
2530-4437Subjects
Gil Vicente; Teatro; Visión del mundo; Moralidad; Personajes tipo; LiteraturaAbstract
The present study aims to reflect on the dualistic conception of the work of Gil Vicente in the Auto of the Barca de Inferno where the discernment between Evil and Good ponder as necessary elements for the atonement of sins. Starting from the motto ridendo castigat mores and because life is theater, Gil Vicente set out to characterize certain aspects of his contemporary society, favoring a lively shrewd analysis through the critical gaze on certain type characters, representatives of certain social strata and varied socioeconomic characteristics El presente estudio tiene por objetivo reflexionar sobre la concepción dualista de la obra de Gil Vicente, en particular, en el Auto da Barca do Inferno donde el discernimiento entre el Mal y el Bien ponderan como elementos necesarios para la expiación de los pecados. A partir del lema ridendo, castigat mores y porque la vida es teatro, Gil Vicente se propuso caracterizar ciertos aspectos de la sociedad contemporánea suya, privilegiando un análisis vivamente sagaz a través de la mirada crítica sobre determinados personajes tipo, representantes de ciertas capas sociales y variadísimos espectros socioeconómicos O presente estudo tem por objetivo refletir sobre a conceção dualista da obra de Gil Vicente, em particular, em o Auto da Barca do Inferno onde o discernimento entre o Mal e o Bem ponderam como elementos necessários para a expiação dos pecados. Partindo do lema ridendo castigat mores e porque a vida é teatro, Gil Vicente propôs-se caracterizar certos aspetos da sociedade sua contemporânea, privilegiando uma análise vivamente sagaz através do olhar crítico sobre determinados personagens-tipo, representantes de certas camadas sociais e variadíssimos espetros socioeconómicos
Files in this item
Google Scholar:Paula-Soares, Filipa Maria Valido-Viegas de
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
HCV-coinfection is related to an increased HIV-1 reservoir size in cART-treated HIV patients: a cross-sectional study
López-Huertas, Maria Rosa; Palladino, Claudia; Garrido-Arquero, Marta; Esteban-Cartelle, Beatriz; Sánchez-Carrillo, Marta; Martínez-Román, Paula; Martín-Carbonero, Luz; Ryan, Pablo; Domínguez-Domínguez, Lourdes; Santos Gil, Ignacio de los; De La Fuente Moral, Sara; Benito, José Miguel; Rallón, Norma; Alcamí, José; Resino, Salvador; Fernández-Rodríguez, Amanda; Coiras, Mayte; Briz, Verónica; Ángel-Moreno, Alfonso; Bermejo-Plaza, Laura; Bisbal, Otilia; Brochado-Kith, Oscar; Castro-Álvarez, Juan Miguel; Cuevas, Guillermo; Diez-Viñas, Victorino; Gálvez-Charro, Marta; García-Fraile, Lucio; Gómez-Sanz, Alicia; Lagarde, María; Matarranz, Mariano; Mate-Cano, Irene; Mayoral-Muñoz, Mario; Muñoz-Muñoz, María; Pulido, Federico; Rubio, Rafael; Santacreu, Mireia; Sanz-Sanz, Jesús; Taveira, Nuno; Troya, Jesús; Cortegano, Isabel; Gaspar, María Luisa
2019-04-03