UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 17, num. 02. 2019
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 17, num. 02. 2019
  • View Item

Trabajos fin de grado y su contribución al triángulo del conocimiento en la Educación Superior: Estudio valorativo

Title (trans.)
Final degree projects and their contribution to the triangle of knowledge in higher education: Valorative study
Author
Guillén-Díaz, Carmen; Sanz-Trigueros, Francisco Javier
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2019-04
Citation
10.15366/reice2019.17.2.004
REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 17.2 (2019):87-85
 
 
 
ISSN
1696-4713
DOI
10.15366/reice2019.17.2.004
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/reice2019.17.2.004
Subjects
Análisis cualitativo; Competencias del docente; Documento primario; Formación de docentes de primaria; Investigación sobre la educación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/687186
Rights
© 2019 REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación

Abstract

En el marco de la oferta de formación universitaria de profesionales docentes del Grado en Maestro(a) de Educación Primaria, Menciones de Lengua Extranjera (Francés-Inglés), los autores centran la atención en la asignatura Trabajo Fin de Grado (TFG). Los objetivos de esta investigación son analizar la orientación a la investigación de los TFGs y caracterizarlos por la calidad de orientación a la investigación de sus elementos configuradores. Para ello se utiliza una muestra documental de TFG disponible, seleccionada de los años 2011-2017. Tomados dichos componentes como sistema categorial, y para un análisis cualitativo e interpretativo de las informaciones textuales, se aplica la técnica global del análisis de contenido. El corpus de datos obtenido según un tratamiento semántico manual y la presentación de resultados se organizan en torno a las tres determinaciones que, para los expertos, subyacen a la concepción y elaboración de estos trabajos. En las conclusiones, los puntos fuertes y obstáculos caracterizan su potencial como un espacio visible de investigación dinámica y estimulante, rico en expectativas para la mejora de la práctica educativa, contribuyendo a la excelencia en el desarrollo de la carrera profesional de estos docentes
 
This article frames on the University training provision of teaching professionals of the Primary Education Degree, Mentions in Foreign Language (French-English). The authors draw the attention to the so-called subject Final Degree Project. The aims of this research are to analyse the research orientation of the projects and characterize them by the quality of research orientation of their elements. For this, a documentary sample of available final degree projects is used, selected from the years 2011-2017. The presence of consubstantial components of all research, taken as a categorical system for a qualitative and interpretive analysis, is studied in an available documentary sample selected from the years 2011-2017. Since the global technique of content analysis is implemented, both the corpus of data obtained from a manual processing and the presentation of the results, are organized around three determinations underlying the conception and elaboration of these projects. In the conclusions, the strengths and drawbacks characterize the potential of Final Degree Projects as a visible place for dynamic and stimulating research, rich in expectations for the improvement of educational practice. This enables contributing to excellence in the development of the professional career of these teachers
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REICE_17_2_4.pdf
Size
362.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Guillén-Díaz, Carmen - Sanz-Trigueros, Francisco Javier

This item appears in the following Collection(s)

  • REICE. Vol. 17, num. 02. 2019 [7]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Conocimiento del contenido y conocimiento pedagógico del contenido de educación física en educación secundaria 

    Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM; Giménez Fuentes-Guerra, F. Javier
    2017
  • Percepciones de alumnado y profesorado en Educación Superior sobre la evaluación en formación inicial en educación física 

    Martínez Muñoz, Luis FernandoAutoridad UAM; Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM
    2017
  • Percepción de egresados y profesorado sobre la implicación del alumnado en la evaluación y la calificación en educación superior 

    Cañadas Martín, LauraAutoridad UAM; Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM
    2019
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad