UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Encuentros Multidisciplinares
  • Encuentros Multidisciplinares. Número 61. 2019
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Encuentros Multidisciplinares
  • Encuentros Multidisciplinares. Número 61. 2019
  • View Item

El éxito en la formación escolar: Hacia una enseñanza multidisciplinar

Author
Sanz Pascual, Julián
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Fundación General
Date
2019-04
Citation
Encuentros Multidisciplinares 61 (2019): 1-10
 
 
 
ISSN
1139-9325
Subjects
Informes Pisa; Comprensión lectora España; Profesores; Actividad docente; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/687521

Abstract

Los informes internacionales PISA sobre educación suelen dejar a la enseñanza en España en bastante mal lugar, de manera especial en lo que se refiere a la comprensión lectora de nuestros alumnos. ¿Cuáles pueden ser las causas y cuál puede ser el remedio? Las causas parecen ser múltiples, pero el remedio hay que empezar a buscarlo en el profesor y en el enfoque de la actividad docente
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
EM_61_13.pdf
Size
532.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Sanz Pascual, Julián

This item appears in the following Collection(s)

  • Encuentros Multidisciplinares. Número 61. 2019 [13]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Formación de directivos en Chile y efectos en sus prácticas: Hacia un modelo de evaluación del desarrollo de capacidades en los líderes escolares 

    Muñoz, Gonzalo; Valdebenito, María José; Amenábar, Josefina
    2018
  • La enseñanza de la Historia a través de los textos escolares (2000-2015): Historiografía, Metodología y Formación de Identidades 

    Gómez Contreras, José Manuel
    2019-10-23
  • La indefinición del modelo español de formación de líderes escolares 

    Gómez Delgado, Ana María; Oliva Rodríguez, Nieves; López Yáñez, Julián
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram