UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 08, num. 01. 2019
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 08, num. 01. 2019
  • View Item

Inclusión y diversidad: Nuevos desafíos para la política curricular chilena. Reflexiones desde la teoría curricular y la justicia social

Title (trans.)
Inclusion and diversity: New challenges for chilean curricular policy. Reflections from curriculum theory and social justice
Author
Inostroza-Barahona, Claudia; Lohaus-Reyes, M. Francisca
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE); Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2019-05
Citation
10.15366/riejs2019.8.1.009
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS) 8.1 (2019): 151-162
 
 
 
ISSN
2254-3139
DOI
10.15366/riejs2019.8.1.009
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/riejs2019.8.1.009
Subjects
Política educacional; Sistema educativo; Currículum; Justicia social; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/687637

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

En el contexto de una nueva política de educación pública en Chile y de lineamientos curriculares para ella, se hace presente la necesidad de avanzar hacia la inclusión educativa en estas materias, desde la perspectiva de derechos. El siguiente trabajo propone la inclusión educativa y la diversidad como nuevos desafíos y ejes articuladores para la política curricular chilena desde la mirada de la teoría curricular y la justicia social, considerando las recomendaciones realizadas por diversos actores y la Unidad de Currículum y Evaluación del Ministerio de Educación durante el año 2016, con el objetivo de aportar a la reflexión teórico-curricular en el país
 
In the context of a new public education policy in Chile and curricular guidelines for it, there is a need to move towards educational inclusion in these matters, from the perspective of rights. The following work proposes educational inclusion and diversity as new challenges and articulating axes for the Chilean curricular policy, from the perspective of the curriculum theory and social justice, considering the recommendations made by different actors and the Curriculum and Evaluation Unit from the Ministry of Education during 2016, with the objective to contribute to the theoretical-curricular reflection in the country
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEJS_8_1_10.pdf
Size
268.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Inostroza-Barahona, Claudia - Lohaus-Reyes, M. Francisca

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEJS. Vol. 08, num. 01. 2019 [11]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Teorías implícitas y prácticas de enseñanza que promueven la inclusión educativa en la Universidad: instrumentos y antecedentes para la reflexión y discusión 

    Herrera-Seda, Constanza M.; Pérez-Salas, Claudia P.; Echeita, Gerardo
    2016
  • Desafíos de las reformas curriculares frente al imperativo de la cohesión social 

    Braslavsky, Cecilia
    2006
  • Identidad, cultura e inclusión en las políticas curriculares en Brasil 

    Fontella Santiago, Anna Rosa
    2009
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad