UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Propuesta educativa para la alfabetización científica sobre salud en bachillerato

Author
Esquivel Martín, Tamarauntranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas
Date
2019-06
Citation
10.15366/didacticas2019.20.001
Didácticas Específicas 20 (2019): 7-24
 
 
 
ISSN
1989-5240
DOI
10.15366/didacticas2019.20.001
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/didacticas2019.20.001
Subjects
Alfabetización científica; Bachillerato; TIC; Indagación; Modelización; Evaluación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/687905
Rights
© 2019 Didácticas Específicas

Abstract

La alfabetización científica en relación con los contenidos del trinomio nutrición-ejercicio-salud es fundamental para tomar algunas decisiones en la vida cotidiana. Por ello, en este trabajo se describe una propuesta didáctica basada en la evaluación continua que cubra dificultades de aprendizaje relacionadas con la presencia de ideas alternativas en el alumnado sobre dichos contenidos. Considerando la importancia que las experiencias de indagación guiada, la modelización y el uso argumentado de las TIC tienen en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias, se diseñan unas actividades que persiguen el cambio conceptual del alumnado y su formación integral, fomentando el desarrollo de un pensamiento científico crítico frente a la sociedad de consumo actual
 
The scientific literacy related to nutrition, exercise and health plays a crucial role in making everyday decisions. Therefore, this paper describes an educational proposal based on continuous evaluation to fill the gaps related to the presence of alternative ideas in students about those contents. The guided-research experiences, modelling and the justified use of ICTs are important in the teaching and learning of sciences. Given its importance, some activities have been designed to get the conceptual change of students and their integral formation. This promotes the development of a critical scientific thinking in the current consumer society
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
DE_20_1.pdf
Size
760.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Esquivel Martín, Tamara

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [14721]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Brecha entre investigación y praxis educativas en la enseñanza de biología 

    Esquivel-Martín, Tamara; Bravo-Torija, Beatriz; Pérez Martín, José Luis
    2019-10
  • Marine Litter Hub. Comunidad práctica para la protección del medio marino mediante el Aprendizaje-Servicio 

    Esquivel Martín, TamaraAutoridad UAM; González-Patiño, Javier; Pérez Martín, José ManuelAutoridad UAM
    2020
  • El aprendizaje conectado en la sociedad de la cultura digital: Investigación participativa sobre educación ambiental para la protección del medio marino 

    González-Patiño, Javier; Pérez Martín, José ManuelAutoridad UAM; Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Esquivel Martín, TamaraAutoridad UAM
    2018
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram