UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Educación, Política y Sociedad
  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 04, num. 02. 2019
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Educación, Política y Sociedad
  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 04, num. 02. 2019
  • View Item

La libertad de cátedra y el papel de la guía docente en la Universidad derivada del Espacio Europeo de Educación Superior

Title (trans.)
Academic freedom and the role of the teaching guide at the University derived from the European Higher Education Area
Author
Jarne Muñoz, Pablo
Publisher
Asociación Investigación, Formación y Desarrollo de Proyectos Educativos
Date
2019-07
Citation
Revista Educación, Política y Sociedad 4.2 (2019): 122-135
 
 
 
ISSN
2445-4109
Subjects
Libertad de cátedra; Guía docente; EEES; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/687981

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

Este trabajo analiza la evolución que la libertad de cátedra ha venido experimentando en nuestro país, prestando especial atención a las características que el Espacio Europeo de Educación Superior le ha atribuido. Más concretamente, a lo largo de estas páginas se plantea una reflexión sobre la incidencia que uno de los instrumentos claves del EEES, la guía docente, puede desarrollar sobre la libertad de cátedra. A pesar de que se trata de un instrumento con evidentes posibilidades ordenadoras, es necesario plantearse si su configuración no resulta excesivamente limitativa en relación con la libertad de cátedra atribuida a los docentes
 
This paper analyses the evolution that the academic freedom has been experiencing in our country, paying special attention to the characteristics that the European Higher Education Area has attributed to her. More specifically, along these pages there is a reflection on the impact that one of the key instruments of the EEES, the teaching guide, can develop on the academic freedom. Although it is an instrument with obvious organisational possibilities, it is necessary to consider whether its configuration is not excessively limiting in relation to the academic freedom attributed to teacher
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REPS_4_2_7.pdf
Size
252.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Jarne Muñoz, Pablo

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 04, num. 02. 2019 [7]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Análisis de la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) a través de las encuestas de satisfacción del alumnado. El caso de la asignatura de seguridad y prevención de ingeniería de la edificación de la Universidad del País Vasco (España) 

    Cantonnet Jordi, María Luisa; Berbegal Mirabent, Jasmina; Aldasoro Alústiza, Juan Carlos
    2013
  • Análisis y propuestas de cambio en la metodología y la evaluación en el Espacio Europeo de Educación Superior 

    Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM; Martínez Muñoz, Luis FernandoAutoridad UAM
    2014
  • ¿Cómo se idea el Espacio Educativo Europeo? El discurso supranacional y la construcción del Espacio Europeo de Educación Superior 

    D’Ascanio, Valentina
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad