UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 08. 2018
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 08. 2018
  • View Item

El camino hacia la igualdad de género en la educación escolar: El caso de El Salvador (2018-2020)

Title (trans.)
The road to gender equality in school education: The case of El Salvador (2016-2020)
Author
Martínez Herrer, Carlos
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)
Date
2018
Citation
10.15366/jospoe2018.8.005
Journal of Supranational Policies of Education 8 (2018): 71-92
 
 
 
ISSN
2340-6720 (online)
DOI
10.15366/jospoe2018.8.005
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/jospoe2018.8.005
Subjects
El Salvador; MINED; Igualdad de género; Política educativa; Políticas de igualdad; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/688349

Abstract

The path taken by Salvadoran society to achieve gender equality in non-university education is undeniable. The implementation of numerous companies, the technical assistance of many countries, the collaboration of international institutions, and their financial support evidence, baking data extracted from the official censuses, that El Salvador is at the forefront of Hispanic Americans countries in equality policies. This article analyzes the data published by the entities working on gender equality and oficial agencies in El Salvador, for a present portrait and immediate future of gender equality policies in education. The "Human Capital" project 2016-2020, implemented by the Ministry of Education, and financial and technical assistance of the Millennium Challenge Corporation (MCC) will be further analyzed
 
El camino emprendido por la sociedad salvadoreña para conseguir la igualdad de género en la educación escolar, así como en la orientación académica y vocacional del alumnado, es innegable. La implementación de numerosas leyes, la ayuda técnica de numerosos organismos, la colaboración de instituciones internacionales, y el apoyo financiero de las mismas permiten decir, con apoyo en los datos extraídos de los censos oficiales, que El Salvador está en la vanguardia de los países hispanoamericanos en las políticas de igualdad de género en el ámbito de la educación. El presente artículo analiza los datos publicados por las entidades que trabajan en la igualdad de género en el Salvador, para hacer un retrato presente y de futuro inmediato de las políticas de igualdad de género en materia educativa. Se analizará más detenidamente el proyecto “Capital humano” 2016-2020, implementado por el Ministerio de Educación con la asistencia técnica y financiera de la Corporación Reto del Milenio (MCC) y se presentará a modo de conclusiones los aspectos que dificultan la puesta en práctica de la política de igualdad de género en la educación escolar
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
JOSPOE_8_6.pdf
Size
276.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Martínez Herrer, Carlos

This item appears in the following Collection(s)

  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 08. 2018 [6]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Brecha de género en educación física: actitudes del profesorado hacia la igualdad 

    Piedra, J.; García-Pérez, R.; Fernández-García, E.; Rebollo, M.A.
    2014
  • Desvelando los significados de Equidad e Igualdad de Género: Un recorrido por instrumentos y políticas educativas dirigidas a la transformación por la igualdad de género desde el Derecho a la Educación 

    Domínguez Castillo, Mª. Pilar
    2015-07
  • Género y desarrollo: ¿Es la agenda post-2015 una oportunidad en el avance hacia la igualdad de género como objetivo de desarrollo? 

    Pajarín García, Marta
    2015-02
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram