Implementación y evaluación de una estrategia gimnástica colaborativa
Title (trans.)
Implementation and evaluation of a collaborative gymnastic strategyPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Comunidad Virtual Ciencias del DeporteDate
2019Citation
10.15366/rimcafd2019.76.001
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte 19.76 (2019): 579-598
ISSN
1577-0354DOI
10.15366/rimcafd2019.76.001Editor's Version
https://doi.org/10.15366/rimcafd2019.76.001Subjects
Educación física; Metodología; Habilidades gimnásticas; DeportesRights
© 2019, Universidad Autónoma de Madrid y CV Ciencias del Deporte
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Abstract
El aprendizaje de las habilidades gimnásticas carece de investigaciones suficientes que se centren en estrategias que puedan contribuir a un desarrollo de estas habilidades de forma colaborativa. Este estudio analiza las percepciones de un grupo de estudiantes de Bachillerato y del profesorado de educación física sobre la implementación de una estrategia colaborativa para el aprendizaje gimnástico en el contexto educativo. Se ha utilizado una metodología cualitativa que ha permitido analizar y categorizar las reflexiones de los participantes. Los resultados muestran que los estudiantes y el profesorado de educación física perciben mejoras en las competencias gimnásticas, en su relación con el grupo, en su capacidad de toma de decisiones y en su grado de satisfacción con la implementación de la estrategia colaborativa The learning of gymnastic skills lacks sufficient research that focuses on strategies that can contribute to the development of these skills in a collaborative way. This study analyses the perceptions of Secondary Education students and their physical education teachers on the implementation of a collaborative strategy for learning of gymnastic in the educational context. A qualitative methodology has been used to analyse and categorize the reflections of the participants. The results show that the students and the physical education teachers perceive improvements in the gymnastic competences, in their relation with the group, in their capacity of decision-making and in their degree of satisfaction with the implementation of the collaborative strategy
Files in this item
Google Scholar:Ávalos Ramos, M. A.
-
Martínez Ruiz, M. A.
-
Merma-Molina, G.
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Implementación y evaluación de algoritmos de cálculo de ruta y selección de longitud de onda para un PCE multicapa
Martínez de Tejada Ayuso, Sergio
2013 -
Transethnic meta-analysis of rare coding variants in PLCG2, ABI3, and TREM2 supports their general contribution to Alzheimer’s disease
Dalmasso, Maria Carolina; Brusco, Luis Ignacio; Olivar, Natividad; Muchnik, Carolina; Hanses, Claudia; Milz, Esther; Becker, Julian; Heilmann-Heimbach, Stefanie; Hoffmann, Per; Prestia, Federico A.; Galeano, Pablo; Avalos, Mariana Soledad Sanchez; Martinez, Luis Eduardo; Carulla, Mariana Estela; Azurmendi, Pablo Javier; Liberczuk, Cynthia; Fezza, Cristina; Sampaño, Marcelo; Fierens, Maria; Jemar, Guillermo; Solis, Patricia; Medel, Nancy; Lisso, Julieta; Sevillano, Zulma; Bosco, Paolo; Bossù, Paola; Spalletta, Gianfranco; Galimberti, Daniela; Mancuso, Michelangelo; Nacmias, Benedetta; Sorbi, Sandro; Mecocci, Patrizia; Pilotto, Alberto; Caffarra, Paolo; Panza, Francesco; Bullido Gómez-Heras, María Jesús; Clarimon, Jordi; Sánchez-Juan, Pascual; Coto, Eliecer; Sanchez-Garcia, Florentino; Graff, Caroline; Ingelsson, Martin; Bellenguez, Céline; Castaño, Eduardo Miguel; Kairiyama, Claudia; Politis, Daniel Gustavo; Kochen, Silvia; Scaro, Horacio; Maier, Wolfgang; Jessen, Frank; Mangone, Carlos Alberto; Lambert, Jean Charles; Morelli, Laura; Ramirez, Alfredo
2019-12-01