UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 18, num. 01. 2020
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 18, num. 01. 2020
  • View Item

Aprendizaje servicio en la formación inicial de docentes en la Universidad de Huelva: El proyecto INCLUREC

Title (trans.)
Service learning in special education teachers’ initial training at the University of Huelva. INCLUREC project
Author
Gómez-Hurtado, Inmaculada; Moya Maya, Asunción; García-Rodríguez, M. Pilar
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2020-02
Citation
10.15366/reice2020.18.1.006
REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 18.1 (2020): 105-123
 
 
 
ISSN
1696-4713
DOI
10.15366/reice2020.18.1.006
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/reice2020.18.1.006
Subjects
Enseñanza superior; Relación escuela-comunidad; Necesidades educacionales; Recursos educativos; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/690066
Rights
© 2020 REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación

Abstract

La presente investigación describe la experiencia didáctica de aprendizaje servicio desarrollada en la Universidad de Huelva ligada al Proyecto de Innovación Docente INCLUREC en la que participan estudiantes de universidad, alumnado con necesidades educativas especiales y profesorado de diferentes niveles educativos. La experiencia parte de la elaboración y adaptación de recursos didácticos para el alumnado con necesidades educativas, tratando de desarrollar una formación universitaria comprometida, funcional y de servicio a estas personas y a la sociedad, y creando una red de colaboración entre universidad, escuelas y asociaciones desde una perspectiva de accesibilidad universal. La experiencia se evalúa mediante el análisis de más de 600 fichas elaboradas por el alumnado, notas académicas y cuatro entrevistas a informantes clave. Los resultados abordan las necesidades del alumnado, de recursos, de los centros que han colaborado y acerca de la formación del alumnado universitario participante. Se concluye destacando los buenos resultados académicos del alumnado universitario, la conexión con profesionales a los que la experiencia les sirve para su formación permanente y la importante contribución de recursos materiales para los estudiantes con necesidades educativas especiales
 
This research describes the didactic learning experience developed in the University of Huelva linked to the Teaching Innovation Project INCLUREC in which have participated university students, students with special educational needs and a teacher of different educational levels. The experience starts from the elaboration and adaptation of didactic resources to the student with educational needs, trying to develop a compromised, functional and functional university formation and to create a collaborative network between the university, the students and the associations since a perspective of universal accessibility. The experience evolves through the analysis of more than 600 records prepared by a student, academic rates and four interviews with key informants. The results address the needs of the students, resources, schools that have collaborated and about the formation of participating university students. It concludes by highlighting the good academic rates of the university student, the connection with professionals to those who this experience serve them as permanent formation and the important contribution of material resources to students with special educational needs
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REICE_18_1_6.pdf
Size
350.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Gómez-Hurtado, Inmaculada - Moya Maya, Asunción - García-Rodríguez, M. Pilar

This item appears in the following Collection(s)

  • REICE. Vol. 18, num. 01. 2020 [6]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Estudio de los diferentes entornos de aprendizaje a través de las voces de los estudiantes de educación secundaria obligatoria: Una clase, un estudio de casos múltiple 

    García-Rodríguez, María Pilar; Carrasco, María José; González-Falcón, Inmaculada; Gómez-Hurtado, Inmaculada; Coronel Llamas, José Manuel
    2018-05
  • Los desafíos del liderazgo distribuido: Un caso complejo y desafiante en un centro de compensatoria de secundaria en Huelva (España) 

    García Rodríguez, María del Pilar; Gómez Hurtado, Inmaculada; González Falcón, Inmaculada; Coronel Llamas, José Manuel
    2017
  • Mejora de la formación inicial de docentes de infantil y primaria mediante la implementación de la metodología de aprendizaje-servicio 

    Tello Díaz-Maroto, InmaculadaAutoridad UAM; Cerrillo, Rosario; Mateos Pedrero, Susana; Aramburuzabala Higuera, María PilarAutoridad UAM
    2017
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad