UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 21. 2019
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 21. 2019
  • View Item

Análisis de las preguntas docentes en un entorno de indagación sobre el ciclo del agua

Author
Aragüés Díaz, Ana
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas
Date
2019-12
Citation
Didácticas Específicas 21 (2019): 45-58
 
 
 
ISSN
1989-5240
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/didacticas2019.21.003
Subjects
Preguntas; Ciclo del agua; Primaria; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/690106
Rights
© 2019 Didácticas Específicas

Abstract

Este trabajo trata sobre un estudio de caso en el que una futura maestra lleva a cabo una actividad indagadora sobre el ciclo del agua en un aula de Primaria. El análisis se centra en examinar el tipo guía realizada por la futura maestra a través de las preguntas. Los resultados muestran cómo la planificación de una serie de preguntas sirve a la futura maestra como forma de con-trol hacia una estructura a la que atenerse. Entre las dificulta-des encontradas destaca la falta de preguntas orientadas a establecer relaciones entre un modelo físico-químico de los cambios de estado
 
This paper is about a case study in which a future teacher carries out an investigative activity on the water cycle in a Primary classroom. The analysis focuses on examining the type of guidance done by the future teacher through the questions. The results show how the planning of a series of questions serves the future teacher as a form of control towards a structure to be adhered to. Among the difficulties encountered, the lack of questions aimed at establishing relationships between a physical-chemical model of state changes stands out
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
DE_21_3.pdf
Size
614.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Aragüés Díaz, Ana

This item appears in the following Collection(s)

  • Didácticas Específicas. Número 21. 2019 [10]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Valores públicos en un entorno de plataformas: Preguntas y posibilidades 

    Mesquita Romero, Walter Antonio
    2020
  • Los valores en la práctica docente y las preguntas por la calidad y equidad en la institución escolar 

    Fierro Evans, María Cecilia
    2003-07
  • Ciclo fértil de la mujer cubana, variación morfofisiológica y entorno socio-laboral en la región de La Habana 

    Carmenate Moreno, María MargaritaAutoridad UAM
    1995-10-09
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad