UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Autorregulación del aprendizaje y procesos de evaluación formativa en los trabajos en grupo

Title (trans.)
Self-regulated learning and formative assessment process on group work
Author
Fraile, J.; Gil Izquierdo, Maríauntranslated; Zamorano-Sande, D.; Sánchez-Iglesias, I.
Entity
UAM. Departamento de Economía Aplicada
Publisher
Universitat de València. Servei de Biblioteques i Documentació, Servei d'Informàtica
Date
2020-06-24
Citation
10.7203/relieve.26.1.17402
RELIEVE 26.1 2020): M5
 
 
 
ISSN
1134-4032
DOI
10.7203/relieve.26.1.17402
Funded by
Este trabajo ha sido financiado por la Universidad Francisco de Vitoria en la Convocatoria de Investigación en Innovación Educativa 2020 en el proyecto “Empleo interdisciplinar y formativo de las rúbricas en educación superior” (UFV2020-46)
Editor's Version
http://doi.org/10.7203/relieve.26.1.17402
Subjects
Evaluation criterion; Group work; Self-assessment; University studies; Economía
URI
http://hdl.handle.net/10486/694660

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

This study aimed to design and implement a formative assessment context for a group assignment. This setting is based on self-regulated learning, the beneficial practices exposed in the literature and the challenges for the next decade. We carried out quantitative research using two questionnaires to measure self-regulated learning skills and the way of working as a group. The participants were 88 students getting a degree in Sports Sciences. Results showed that the reported way of working in groups has no impact on performance. Furthermore, higher self-regulation in their learning style and the use of assessment criteria led to higher performance. We did not find any differences regarding avoidance self-regulation style. We discuss theoretical and educational implications.
 
El objetivo de este estudio fue diseñar e implementar un contexto de evaluación formativa sobre un trabajo en grupo basado en la autorregulación del aprendizaje a través de las prácticas beneficiosas que expone la literatura y los retos que se plantean de cara a la próxima década. Se llevó a cabo una investigación cuantitativa a través de dos cuestionarios que midieron la capacidad de autorregulación y la forma de trabajar en grupo, con 88 estudiantes del Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. Los resultados muestran que la forma de trabajar en equipo reportada por los estudiantes no tuvo un impacto en la calificación obtenida en su trabajo. Por otro lado, una mayor capacidad de autorregulación en su estilo de aprendizaje y un mayor empleo de los criterios de evaluación resultaron significativos, alcanzando una calificación superior. No se encontraron diferencias en relación con la dimensión de evitación de la autorregulación. Se discuten las implicaciones teóricas y educativas
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
autorregulacion_fraile_REIEE_2020.pdf
Size
294.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Fraile, J. - Gil Izquierdo, María - Zamorano-Sande, D. - Sánchez-Iglesias, I.

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16817]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • University students’ strategies and criteria during self‑assessment: instructor’s feedback, rubrics, and year level efects 

    Panadero Calderón, Pedro ErnestoAutoridad UAM; Garcia Pérez, Daniel; Fernández Ruiz, JavierAutoridad UAM; Fraile, Juan; Sánchez-Iglesias, Iván; Brown, Gavin T.L.
    2022-10-24
  • Proceso general para la evaluación formativa del aprendizaje 

    Pasek de Pinto, Eva; Mejía, María Teresa
    2017
  • La retroalimentación formativa en el proceso de enseñanza-aprendizaje de estudiantes en edad preescolar 

    Osorio Sánchez, Karime; López Mendoza, Alexis
    2014-05
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad